Carpatina a scapat de pierderi

Ziarul Financiar 26.04.2006
Compania Carpatina, detinuta de Lipomin Lipova a realizat in 2005 o cifra de afaceri de 17,1 milioane de lei (4,3 milioane de euro), in crestere cu 32% fata de 2004, cand aceasta a atins 12,9 milioane de euro.

Carpatina a trecut pe profit in 2005, dupa ce in 2004 a inregistrat o pierdere neta de aproximativ 150.000 de euro. Pentru anul trecut Carpatina estima vanzari de 38,3 milioane de litri de apa minerala. Un alt indicator care a crescut anul trecut a fost numarul mediu de salariati. De la 133 de persoane in 2004, Carpatina a ajuns sa aiba la finele anului trecut 156 de oameni.

La inceputul acestui an compania Lipomin Lipova a cumparat de la Petrom producatorul Carpatina, in urma unei tranzactii estimate de surse din piata la 3-4 milioane de euro. Pet rom si-a vandut participatia de 82,99% din actiunile Carpatina in cadrul strategiei de externalizare a activelor care nu fac parte din business-ul de baza. Lipomin Lipova activeaza in acelasi domeniu de activitate ca si Carpatina, productia apelor minerale si a sucurilor. Compania are in portofoliu apa minerala Lipova si a realizat in 2004 o cifra de afaceri de 1,7 mil. euro. Vanzarea Carpatina este cea mai recenta tranzactie pe piata de profil locala. Cu toate acestea, in 2005, piata apelor minerale a cunoscut cateva miscari extrem de importante. Astfel, compania Signus Romania Distribution, care face parte alaturi de Murfatlar, Euroavipo Posta Calnau si Romdrinks din Euro Group, a achizitionat imbuteliatorul apei minerale Bibco Biborteni, companie cu afaceri anuale de peste 8 mil. euro. La capitolul intrari pe piata, Fornetti, cea mai extinsa retea de franciza din Romania, a anuntat la inceputul acestui an ca va investi intr-o fabrica de imbuteliere a apei, daca probele de calitate vor dovedi ca apa din zona poate fi imbuteliata.

Piata romaneasca a bauturilor racoritoare si a apelor minerale este estimata la 500-600 mil. euro anual. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei bauturilor racoritoare din Romania, Canadean, piata bauturilor racoritoare a inregistrat o crestere de 6%. Principalii jucatori pe aceasta piata sunt compania Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul bauturilor Pepsi pe piata romaneasca, Coca-Cola HBC Romania, European Drinks si Romaqua si Carlsrom Beverages.