Mountain Dew si 7UP urca vanzarile QAB cu 23%

Ziarul Financiar 14.04.2006
Compania Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul bauturilor Pepsi pe piata romaneasca, a inregistrat pe primele trei luni ale anului o crestere cu 23% a cifrei de afaceri, raportat la aceeasi perioada a anului trecut. QAB nu a precizat insa valoarea nominala a cifrei de afaceri.

Mountain Dew si 7UP au inregistrat cele mai mari cresteri ale produselor din portofoliul Pepsi cu 123% si, respectiv, 69%, insa per ansamblu, produsele din portofoliul Pepsi au consemnat o crestere de 25% a vanzarilor in aceeasi perioada. Pe de alta parte, segmentul bauturilor carbonatate "fara zahar" format din Pepsi Light, Pepsi Max, Pepsi Twist Light si 7UP Light a inregistrat o crestere de 29% a cifrei de afaceri in primele trei luni ale anului 2006, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Pe segmentul bauturilor din gama ice tea, Lipton a continuat pe acealasi ritm ascendent din ultimii ani si a avut in primele trei luni din 2006 un avans de 38% al cifrei de afaceri.

QAB a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 108 mil. $ (85 mil. euro), in crestere cu aproximativ 50% fata de anul precedent.

Compania detine in prezent trei unitati de productie, doua la Bucuresti si una la Covasna, data in folosinta in 2004 in urma unei investitii de 7 mil. $ (6 mil. euro). Anul trecut, gigantul american PepsiAmericas a achizitionat un pachet de 49% din actiunile Quandrant-Amroq Bottling Company Limited (QABCL), proprietarul QAB pentru 51 de milioane de dolari (42 mil. euro). QAB a intrat pe piata bauturilor racoritoare din Romania in 1991.

Concurentii QAB in Romania sunt companiile Coca-Cola HBC (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Dorna), European Drinks (Tutii Frutti, Izvorul Minunilor), Romaqua (Borsec, Giusto) si Carlsrom Beverages (Orangina). Piata romaneasca a bauturilor racoritoare si a apelor minerale este estimata la peste 500 de milioane de euro anual.