Biscuiti erotici, filme cu gene lungi

Ziarul Financiar 24.03.2006
A facut ceva valva reclama la biscuitii Ulpio. Nu am inteles de ce. E, pana la urma, un trist epigon al spoturilor Sprite. Aceeasi tipi adolescenti sau adolescentini care se initiaza erotic cu mare greutate si pe cele mai neasteptate cai.

Un scenariu ca acesta, cu o asa forta de expresie castigata deja, impusa de branduri puternice, le da probabil impresia creativilor ca poate fi adaptat la orice. Personajul maniac care descopera in diverse obiecte (mancaruri, mai ales) neasteptate placeri sexuale a fost impus de seria "American pie", evident. Personajul a intrat in publicitate, s-a banalizat prin repetitie, iar acum a decazut pana la stadiul de biscuiti. Imaginea, nu doar ideea, e cam aceeasi cu cea dintr-un spot de la Sprite. In cazul Ulpio, tanarul mascul linge un biscuit, iar apoi are succes in societate sarutand fete dragute.

In cazul Sprite, adolescentul linge sticla inainte sa i-o dea unei colege, fara niciun succes insa. Din acest motiv, al nereusitei, spotul la Sprite e mai bun.

Mai nou, dupa o fortare de scenariu cum rar am vazut in ultima vreme, biscuitii Ulpio te ajuta in viata erotica. Sa facem un inventar cu alte produse care ne imbunatatesc viata sexuala si erotica? Pai, cam toate: de la vodca, pana la ciocolata si bauturi racoritoare.

Numai detergentii par sa anunte un divort pentru ca femeia e strasnic chinuita de unul sau mai multi masculi murdari din familie, masculi dupa care spala la nesfarsit cu un zambet fortat pe buze. Dupa ce am vazut ca si niste biscuiti pot fi utili pentru initierea erotica, putem spune ca am experimentat tot. Ne mai ramane, eventual, o singura misiune. Sa vedem carui produs nu i s-ar potrivi scenariul cu adolescentul tembel si rebel. A mers la racoritoare, merge la biscuiti!

Deci poate functiona si la masini (cu care sa incerci sa "agati"), la pasta de dinti (o joaca cu tubul de pasta,

cine stie?), poate si la motoare hidraulice (ii las aici pe publicitari sa depuna efortul de-a imagina scenariul viabil).



***

Max Factor isi imbina reclamele cu diverse noutati cinematografice. E macar un pas inainte de la narcisismul initial in care femeile in fata oglinzii explica avantajele lungirii genelor si rezistenta rujului de nu stiu ce fel. In unele cazuri insa, combinatia de film si cosmetice naste situatii putin comice. Sunt alese, evident, filme care sa puna accentul pe aparitii spectaculoase la capitolul machiaj. A fost cazul "Casanova", o productie unanim desfiintata de criticii de film. Acum a venit randul filmului "Memoirs of a Geisha". Nimic nu mi se pare mai amuzant decat acel rimel de ochi care-ti face genele precum cele ale unei... geishe. Ca si in cazul biscuitilor Ulpio, avem de-a face cu un soi de lipitura rudimentara a unor elemente nu tocmai potrivite. Numai ca, spre deosebire de biscuiti, firma de cosmetice face un gest nobil: ne tirmite la film. Chiar si daca filmul e prost, gestul conteaza.



***

Connex Vodafone face o oferta pentru tineri de nu stiu cate minute gratuite. Un soi de contracarare a isteriei provocate de Cosmote. A aparut si campania: liceeni imbracati nonconformist care se trezesc peste noapte staruri din simplul motiv ca poti sa suni mai multa lume. Cam trista idee, o mostra de aplicare a consecintei extreme fara niciun fel de vioiciune. Dar, ca de obicei, criza de idei poate fi salvata de imagine. Personajele arata excelent, sunt imbracate cu adevarat haios, nici interpretarea nu e rea. Cui ii mai pasa ca unul sau doi creativi s-au blazat complet sau ca insusi clientul trece printr-o criza de curaj publicitar. Important e ca arata bine si ca mesajul este destul de curat transmis. Asteptam sa vedem ce va face Orange.



* Costi Rogozanu este redactorul-sef al revistei ApropoTV, comentator in domeniile cultura, mass-media