Afacerile HeidelbergCement vor depasi 200 mil. euro

Autor: Catalin Lupoaie 30.01.2006
Businessul local al producatorului german de materiale de constructii a crescut cu 22% in 2005, impulsionat de cresterea cererii de ciment.

"Anul acesta estimam o crestere de aproximativ 6-7% fata de 2005, pe toate cele trei divizii: ciment, agregate si betoane. Acest lucru se datoreaza cresterii pietei cimentului in general, estimam ca aceasta va creste cu circa 7%, si extinderii retelei de statii de betoane programate de compania noastra in acest an", a declarat pentru Ziarul Financiar Mihai Rohan, directorul general al Carpatcement Holding.

In 2005, afacerile grupului german pe toate cele trei divizii - Carpat Cement Holding, Carpat Beton si Carpat Agregate - au ajuns la circa 194 de milioane de euro, in crestere cu 22% fata de anul precedent, potrivit datelor preliminare prezentate de companie.

"Lucrarile initiate in urma inundatiilor au marit consumul de ciment anul trecut, iar piata cimentului a crescut cu aproximativ 8%. In plus, vremea favorabila de la sfarsitul anului a permis derularea lucrarilor de constructii si in luna decembrie", explica Rohan.

Investitiile programate de HeidelbergCement pentru 2006 se vor ridica la 25 de milioane de euro si vor fi utilizate pentru ins-talatiile care utilizeaza combustibili alternativi, pentru modernizarea fabricii de la Fieni si pentru imbunatatirea masurilor de protectie a mediului in cele trei fabrici pe care grupul german le detine in Romania: Fieni, Deva si Bicaz. Grupul german este prezent in Romania cu activitati in productia de ciment, betoane si agregate, prin companiile Carpatcement Holding, Carpat Beton si Carpat Agregate. Compania detine 12 statii de betoane la Bucuresti (3), Timisoara, Ploiesti, Iasi, Brasov, Pitesti, Bacau, Oradea si Suceava.

Producatorul german de materiale de constructii a intrat in Romania in 1998, iar investitiile sale pana in prezent se situeaza in jurul valorii de 260-270 milioane de euro, potrivit ultimelor date disponibile.

Cursa investitorului german a inceput cu achizitia fabricii de ciment de la Bicaz, dupa care au urmat Casial Deva in 2000 (vanduta de austriecii de la Lasselsberger), respectiv fabrica de la Fieni in toamna anului 2002 (cumparata de la Tagrimpex).

Pe piata cimentului, estimata la peste 300 mil. euro in 2004, HeidelbergCement se afla intr-o lupta foarte stransa cu Lafarge (Franta) si Holcim (Elvetia), fiecare detinand aproximativ o treime din piata. Cei trei producatori detin cate trei fabrici de ciment.

Anul trecut, grupul a realizat investitii in valoare de 15 milioane de euro, la nivelul celor trei divizii ale sale - ciment, betoane si agregate, sub valoarea realizata anul trecut, de 20 milioane de euro. Cea mai mare parte a fondurilor a vizat modernizarea fabricilor de ciment si protectia mediului, precum si deschiderea unor noi statii de betoane. Ca urmare a cresterii de pe piata cimentului, Carpatcement a majorat in 2004 productia de ciment de la 1,7 milioane la 2 milioane tone. Operatorul german dispune de o capacitate instalata de 3,1 milioane tone in trei fabrici.

La nivel global, grupul german a raportat in 2004 o cifra de afaceri de 6,9 miliarde de euro si vanzari de ciment de 65 milioane de tone.

Piata cimentului a crescut anul trecut cu circa 8%, impulsionata de lucrarile de reconstructie in urma inundatiilor. Cresterea din intervalul iulie - decembrie a readus piata pe plus, dupa o prima jumatate in care trendul a fost de stagnare. Inundatiile care au lovit Romania in vara trecuta au relansat insa comenzile de ciment si materiale de constructii in ansamblu. Din aceasta cauza, in perioada iulie-septembrie, producatorii de ciment au avut dificultati pentru acoperirea cererii. catalin.lupoaie@zf.ro