Electrocasnice de 33 mil. euro pentru Marelvi

Autor: Ioana David 09.01.2006
Distribuitorul de produse electrocasnice Marelvi estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 33 de milioane de euro, in crestere cu 10% fata de anul precedent.

"In acest an portofoliul de produse Marelvi va include noi produse din domeniul IT si multimedia, ca parte a strategiei noastre de dezvoltare. Data fiind dinamica pietei pe acest segment, estimam ca noua extindere a portofoliului va conduce la o crestere de 10% a cifrei de afaceri", a declarat Violeta Guramulta, directorul executiv al companiei.

Compania a incheiat anul trecut cu o crestere a cifrei de afaceri pana la 30 de milioane de euro, insa cu o scadere a profitabilitatii.

"Intr-o perioada afectata de cresteri ale preturilor de productie, de fluctuatii ale cursului de schimb valutar si influentata de concurenta puternica dintre distribuitori, piata a devenit mai competitiva ca oricand si extrem de sensibila la pret. Ace asta agresivitate a politicii de preturi a afectat marjele de profit, desi volumele au crescut", a spus Dumitru Mihalescul, directorul general al Marelvi.

Cresterea cu 15% a cifrei de afaceri de anul trecut s-a datorat, potrivit oficialilor, investitiilor in doua depozite regionale, dar si diversificarii portofoliului. Electronicele, in special cele audio-video au fost cele mai vandute produse ale companiei, fiind urmate de electrocasnice precum combine frigorifice, masini de spalat, aragazuri.

Cei mai importanti clienti ai companiei sunt magazinele mari de retail, altele decat retelele nationale.

"Cautam in permanenta noi oportunitati de dezvoltare, iar supermarketurile reprezinta o posibilitate atractiva de largire a portofoliului de clienti. Pentru moment insa, suntem prezenti in magazine precum Dedeman, Ambient, PIC si Trident", a spus Lucian Ciuta, directorul de vanzari si marketing al Marelvi.

Desi confruntata cu restrictiile BNR privind creditul de consum, piata de electrocasnice a reusit sa gaseasca modalitati de dezvoltare. "Retailerii au venit cu variante de finantare alternative, care au continuat sa genereze cresteri ale vanzarilor pe acest segment", a completat Guramulta.

Pentru 2006, previziunile reprezentantilor companiei cu privire la piata sunt mai putin optimiste. "Estimam ca in 2006, piata va inregistra o scadere de circa 5%, sau intr-un scenariu mai optimist va stagna. Exista si categorii din mixul de produse care ar putea inregistra cresteri in 2006, cum ar fi produsele electrocasnice, produsele IT si multimedia, in vreme ce pentru categorii precum electrocasnicele mari, ne asteptam la o scadere comparativ cu 2005".

Furnizorii companiei sunt Sony, Panasonic, Arctic, Whirlpool, Indesit, Gorenje, Electrolux si Merloni Progetti.