Vitamine de 6,5 mil. euro pentru GSK

Ziarul Financiar 11.11.2005
Reprezentanta romaneasca a companiei britanice GlaxoSmithKline estimeaza vanzari de 6,5 milioane de euro pana la sfarsitul anului pentru portofoliul de vitamine al companiei, in crestere cu 30% fata de 2004. Compania a initiat recent un proces de rebranding al gamei Eurovita, care reprezinta circa 80% din vanzarile totale de vitamine realizate. Piata romaneasca a vitaminelor este estimata in acest an la 29 milioane de euro. "De sase ani, Eurovita este numarul unu pe piata romaneasca. Am inregistrat o crestere valorica de 46% in intervalul iulie 2004 - iunie 2005", a declarat Roberto Musneci, presedinte al Europharm-GSK si vicepresedinte si director regional pentru Europa de Sud si de Est al GSK. El a adaugat ca dupa o crestere de doar 3% inregistrata in ultimii ani, in intervalul iulie 2004 - iunie 2005 vanzarile de vitamine s-au majorat cu 18% in valoare, dar au cunoscut o scadere cu 0,7% a numarului de unitati vandute. Ace st trend al pietei este explicat prin orientarea consumatorilor catre produse mai complexe. Principalii competitori ai companiei sunt Sicomed, Teva, Biofarm sau Walmark.