Consumatorii englezi sunt si mai pesimisti

Autor: Claudia Matei 10.11.2005
Indicatorul ce cuantifica increderea consumatorilor din Anglia in situatia economica a tarii lor si in perspectivele unei evolutii pozitive a pietei muncii a scazut pentru a treia luna la rand, relateaza BBC. De la data introducerii, indicatorul a atins in octombrie valoarea de 92, cel mai mic nivel de pana acum. Un studiu similar realizat de Gfk NOP a prezentat o evolutie asemanatoare a increderii consumatorilor britanici. Originea acestei evolutii este declansarea razboiului din Irak in 2003. Concedierile de la Rover, atacurile teroriste din Londra, cresterea redusa a preturilor locuintelor si evolutia recenta a costului petrolului au contribuit la actualul pesimism si ameninta sa se mentina pana la sfarsitul acestei toamne. Situatia s-ar putea schimba insa mai ales pentru retaileri, fiind anticipata o majorare a cererii consumatorilor in lunile urmatoare. Che ia cresterii economice din perioada urmatoare este imbunatatirea increderii consumatorilor.