Coty: Romånia este in Top3 la crestere dintre toate tarile europene

Autor: Lavinia Marin 27.06.2005
Coty Romånia, filiala locala a producatorului american de cosmetice Coty, si-a fixat un obiectiv de crestere de cel putin 15% a cifrei de afaceri pentru anul fiscal care se va incheia la 31 iunie anul acesta, påna la 14,95 milioane de dolari (12,4 milioane de euro).

"Suntem foarte aproape de a depasi acest obiectiv. Romånia se situeaza intre primele trei tari din Europa in ceea ce priveste ritmul anual de crestere a vånzarilor", a spus Marian Dumitrescu, marketing manager la Coty Romånia.

Compania a incheiat anul fiscal 2004 cu o cifra de afaceri de 13 mil. $ (10,7 milioane de euro), in crestere cu 14% fata de anul trecut.

Coty Romånia a fost infiintata la finele anului 1996, iar in prezent coordoneaza si operatiunile din Bulgaria si Moldova. Mar cile Coty acopera mai multe categorii precum parfumerie pentru femei si barbati (Isabella Rossellini, Celine Dion, Pierre Cardin, Esprit), produse de ingrijire personala (Adidas) si cosmetica decorativa (Rimmel, Astor, Miss Sporty).

Conform unui studiu al MEMRB pe perioada martie-aprilie 2005, Coty Romånia are o cota de piata de 32% la parfumuri pentru femei si 28% la parfumuri pentru barbati. "Planuim sa ne fortificam pozitia pe segmentele parfumuri pentru barbati si femei si sa obtinem o cota de piata de 10% la categoria deodorante pentru barbati si femei", a spus Marian Dumitrescu.

Referindu-se la obiceiurile de consum din Romånia si SUA, Dumitrescu a spus ca "piata europeana este foarte diferita de cea americana. Ne bucura foarte mult ca evolutia obiceiurilor de consum din Romånia este in armonie cu cea din tarile vecine din Est, micsorånd in mod accelerat diferentele fata de tarile dezvoltate din Vest".

Piata romåneasca de produse cosmetice si de ingrijire personala este estimata la circa 250 de milioane de euro pe an. Printre companiile cele mai mari se numara Avon, Oriflame, L''Oreal, Garnier si Farmec Cluj.

Coty Romånia apartine companiei americane Coty, care a achizitionat luna trecuta Unilever Cosmetics International pentru suma de 800 de milioane de dolari (662 de milioane de euro), devenind cea mai mare companie de parfumuri din lume.

Coty isi desfasoara operatiunile in peste 25 de tari si a inregistrat in 2004 vånzari globale de 1,9 miliarde de dolari (1,56 miliarde de euro). Ea este constituita de doua divizii, Grupul Lancaster si Coty Beauty, ambele beneficiind de marci de renume la nivel international precum: Adidas, Rimmel, Jennifer Lopez, Davidoff.

Coty Beauty se adreseaza segmentului de masa si semiselectiv prin marcile: Rimmel, Celine Dion, Pierre Cardin si Isabella Rossellini. Aceasta divizie reprezinta 60% din totalul vånzarilor Coty. Iar Grupul Lancaster este specializat pe segmentul selectiv prin marci ca: Davidoff, Jennifer Lopez, Lancaster, Jil Sander, JOOP!. Vånzarile acestei divizii reprezinta 40% din vånzarile Coty. lavinia.marin@zf.ro