GFS Services are ca tinta 10% din piata tichetelor de masa

Autor: Dana Ciriperu 24.06.2005
Compania GFS Services, cel mai nou jucator de pe piata tichetelor de masa, isi propune sa obtina påna la sfårsitul anului o cota de piata de 10%, in conditiile in care in momentul liberalizarii pietei avea o cota de 0,3%, iar dupa primele patru luni din acest an ajunsese la 3,3% din piata.

a??Compania si-a desfasurat primul an de activitate, in conditiile unei piete neliberalizate, cota unica la care am avut acces, conform legislatiei existente, a fost de 5.000 de utilizatori pentru trimestrul 4, sub potentialul pe care il avea compania la data respectivaa??, spune Loredana Manolache, PR manager al companiei.

GFS Services este divizia de tichete de masa a grupului de firme GFS, controlat de omul de afaceri Razvan Petrovici, care detine reteaua de magazine Univers''All.

Anticipånd o crestere a pietei de tichete de masa, grupul GFS a decis anul trecut sa intre si in aceasta afacere, investind peste 1 mil. euro in noua divizie, care are in prezent 60 de angajati.

Anul acesta, GFS Services asteapta o cifra de afaceri de 50 de mld. lei (1,3 mil. euro), de 50 de ori mai mare fata de 2004, si un profit de cel putin 27 de mld. lei (0,7 mil. euro), in conditiile in care volumul total emis este estimat la 36 de millioane de euro.

a??Liberalizarea pietei tichetelor de masa a creat un cadru legal pentru manifestarea unei concurente reale intre societatile existente. A fost desfiintat Â?monopolulÂ? detinut de catre societatile care au venit initial pe piata. Astfel avem acces la o parte dintre clientii care se aflau in cota acestora si care, chiar daca erau nemultumiti de serviciile oferite, nu puteau schimba emitentul din pricina acestor limitari impuse de sistemul cotea??, mai spune Manolache.

In prezent, compania are peste 50.000 de utilizatori si 600 de companii care achizioneaza Tichet Plus, brandul propriu GFS Services. a??Påna la sfårsitul anului vom ajunge la 150.000 de utilizatori care isi desfasoara activitatea in companii, care au de la 1 påna la 4.000 de salariatia??, spune Manolache.

Ea considera ca piata reala a tichetelor de masa este acoperita in proportie de 80%.

a??Anumite modificari legislative sau alocarea de fonduri din bugetele institutiilor publice pentru tichete de masa ar duce la cresterea pieteia??, considera Manolache.

Evaluata la peste 500 mil. euro, piata tichetelor de masa include 9 jucatori: Sodexho Pass, Accor Services, Hungastro, Bon Apetit, Cheque Dejeuner, Blu Ticket, Pro Serv, Cuget Liber si GFS Services.

Grupul de firme GFS detine lantul de magazine Universa??All si deruleaza activitati de comert prin magazinele duty free, distributie de bauturi alcoolice si parfumuri. Anul trecut, grupul a inregistrat o cifra de afaceri de 74 de milioane de euro, fata de 60 de millioane de euro in 2003. dana.ciriperu@zf.ro