Un sfert dintre tineri, implicati in programe de formare profesionala

Autor: Delia Oniga 04.06.2007
Pana la sfarsitul anului un sfert din totalul tinerilor cu varste de pana in 24 de ani din Romania vor beneficia de programe de educatie economica, antreprenoriala si de pregatire profesionala organizate de Junior Achievement Romania, asociatie non profit care ofera traininguri gratuite in peste 940 de scoli si universitati din tara. Printre proiectele derulate de Junior Achievement se numara programul care abordeaza strategii de cariera "Cheia Succesului" sau competitia Job Shadow Day, in cadrul careia elevii invata cum functioneaza o companie si cum o pot administra. Astfel, elevii dispun de un capital initial de 500 de euro cu ajutorul caruia pot pune bazele unei afaceri. "In urma acestor competitii peste 90% dintre tineri se angajeaza in cadrul companiilor cu care au lucrat, in timp ce doar 12% dintre acestia reusesc sa-si deschida propriul business", precizeaza Stefania Popp, director de programe la Junior Achievement Worldwide, citand informatii din studiile interne facute de asociatie. Toa te programele sunt sponsorizate de companii din Romania care, pe langa beneficiile financiare aduc si voluntari din cadrul organizatiilor pentru a tine cursuri practice cu elevii si studentii. "Companii precum General Electric, Vodafone sau Coca-Cola investesc sume de bani care pornesc de la 10.000 de euro pana la 100.000 de euro pentru aceste programe", precizeaza Popp.