Cum ataca romanii in materiale de constructii
Autor:
Catalin Lupoaie
07.05.2007
Astfel, cei mai mari distribuitori de materiale de constructii cu capital romanesc, Arabesque, Dedeman si Ambient au anuntat investitii masive in dezvoltarea retelelor pe care le detin in prezent. Dedeman va livra anul acesta 3-4 noi centre comerciale, in timp ce Ambient va deschide inca sase magazine. In plus, Arabesque intentioneaza sa intre si pe pietele din Serbia si Bulgaria, dupa ce au deschis deja centre comerciale in Ucraina si Moldova.
"Regulile jocului concurential vor fi destul de dure, dar daca vor fi analizate toate variabilele in mod obiectiv, firmele autohtone pot reproduce cu usurinta modelul unei afaceri de succes astfel incat sa contracareze eventualele amenintari din partea marilor retaileri europeni", a declarat Dragos Paval, directorul general si unul dintre actionarii Dedeman. Jucatorii locali iau in calcul chiar si o fuziune intre companiile cu capital romanesc pentru a contracara expansiunea retailerilor europeni. "Optiunea fuziunii este o varianta la care se poate apela, dar tine de planurile de viitor ale fiecarui manager al unei astfel de afaceri", precizeaza Paval.
Dezvoltarea puternica a pietei de distributie de materiale de constructii din ultimii ani s-a datorat exploziei de proiecte imobiliare, precum si a investitiilor in infrastructura.