Reinert si-a stabilit obiectivele: vanzari de 15 mil. euro si activitati de export din 2008
Autor:
Diana Tudor Stoica
04.05.2007
"Am intrat foarte tarziu in piata anul acesta, de aceea credem ca la sfarsitul acestui an vom avea o cifra de afaceri de 10-15 milioane de euro, urmand ca anul viitor sa ajungem la aproximativ 15-17 milioane de euro", a declarat Ovidiu Bocaniciu, director general al Reinert.
Compania germana Reinert a realizat o investitie greenfield de 17 milioane de euro in constructia unei fabrici de mezeluri, in comuna Fledioara, langa Brasov.
"Este greu sa estimam cand va fi amortizata aceasta investitie, dar speram sa putem face acest lucru in patru ani, adica o perioada mai lunga de timp decat in mod normal si datorita statutului nostru de afacere de familie, si nu de concern international", a adaugat Bocaniciu.
Fabrica de langa Brasov este construita pe o suprafata de 10.500 metri patrati din cei 85.000 de metri patrati detinuti in total de companie. Fabrica are o capacitate maxima de productie de 12.000 de tone anual.
Bocaniciu estimeaza insa ca anul acesta compania va avea o productie totala de 5.000 de tone de produse. "In urmatorii patru ani dorim sa dublam capacitatea de productie pana la 24.000 de tone anual, ceea ce ne va permite o cota de piata de 8-10%", a mai spus el.
Portofoliul Reinert include 34 de produse pe plan local, insa compania intentioneaza ca pana la sfarsitul anului sa mai aduca inca zece repere.
"La sfarsitul lui 2007 vom vedea care au fost produsele cele mai bine primite pe piata si cu acestea vom iesi in strainatate", a declarat Hans Reinert, proprietarul companiei.
Produsele Reinert sunt pozitionate pe segmentul premium, pretul ambalajului reprezentand aproximativ 5-8 % din pretul total al produsului. Reinert a inceput sa-si distribuie produsele pe plan local incepand cu luna februarie, compania fiind prezenta in acest moment in 3.000 de magazine.
"Vrem ca pana la sfarsitul acestui an sa fim prezenti in 6.000 de magazine, precum si in lanturile internationale", a mai spus Bocaniciu. Potrivit directorului general al Reinert Romania, anul acesta 60-70 % din productie va fi comercializata prin intermediul magazinelor traditionale, urmand ca pe termen mediu ponderea vanzarilor din comertul traditionl sa scada.
Producatorul este prezent pana in acest moment in lanturile de retail Selgros, Metro, Billa, Artima si Spar urmand ca pana la sfarsitul anului sa patrunda si in celelalte lanturi prezente la nivel local. Compania are in acest moment 100 de angajati in productie si intentioneaza sa aiba un numar total de 400 de angajati. O parte din cei 100 de angajati au fost instruiti fie in Germania, fie au fost adusi instructori germani la fabrica de langa Brasov. Compania germana a mai anuntat investitii de 2 milioane de euro, suma neta, pentru promovarea brandului pe piata locala. Piata preparatelor din carne, estimata a avea o valoare de aproximativ un miliard de euro, va creste anul acesta cu 10% fata de 2006 pe fondul dezvoltarii lanturilor de retail si al cresterii capacitatilor de productie ale principalilor producatori de mezeluri din piata, CrisTim, Aldis, Angst, Caroli si Tabco-Campofrio.