Faurecia a realizat venituri de 9,36 mil. euro din huse de scaune pentru automobile

Autor: Anca Rif, ZF Transilvania 01.05.2007
Compania Faurecia Seating Talmaciu, parte a grupului francez Faurecia, unul dintre primii zece furnizori mondiali de echipamente pentru industria de automotive, a realizat in primele trei luni ale anului o cifra de afaceri de peste 9,36 milioane de euro, in crestere de 45% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand acest indicator s-a cifrat la 6,45 milioane de euro.
Reprezentantii companiei estimeaza in acest an o cifra de afaceri de 45 de milioane de euro, in crestere cu 50% fata de anul trecut. In 2006, compania a realizat o cifra de afaceri 30 de milioane de euro, in crestere cu 69,5% fata de 2005.
"Evolutia estimata pentru acest an este generata de cresterea volumelor produselor livrate catre cei doi clienti vechi ai firmei, Audi si Toyota. In plus, anul trecut am reusit sa introducem in portofoliul nostru, un nou client si anume Peugeot, client care va contribui de asemenea la evolutia indicatorilor financiari", a declarat pentru ZF Transilvania Lazar Michel, director general al Faurecia Seating Talmaciu.
Potrivit acestuia, in perioada urmatoare, compania va investi in dezvoltarea capacitatilor de productie, in acest moment, Faurecia producand in Romania doar huse pentru scaunele Toyota, Audi si Peugeot.
"Intentionam ca anul acesta sa extindem capacitatile de productie pentru cei trei clienti, insa reperele produse vor ramane aceleasi. Investitiile necesare dezvoltarii vor viza doar achizitia de utilaje in plus, deoarece de spatiu de productie dispunem", a precizat Lazar Michel. Oficialii companiei nu au stabilit deocamdata valoarea investitiilor pentru anul in curs, dar au precizat ca aceste investitii vor fi realizate in al doilea semestru din 2007.
Faurecia a intrat pe piata romaneasca in 2003 si, potrivit conducerii companiei, pana acum s-au investit aproximativ 6,5 milioane de euro in dezvoltarea facilitatilor de productie din judetul Sibiu. Compania a investit 3,2 milioane de euro in construirea fabricii, care se intinde pe o suprafata de 6.500 de metri patrati, diferenta de 3,4 milioane de euro reprezentand utilaje de productie. Intreaga productie realizata in Romania merge pe piata externa, in tari precum Franta, Slovacia sau Germania.
In 2003, cand au fost lansate operatiunile in Romania, in fabrica lucrau 34 de angajati, in acest moment ajungandu-se la un numar de peste 600 de angajati.
"Proiectele de dezvoltare a capacitatilor de productie pe care le vizam pentru anul acesta vor genera o crestere a numarului de angajati cu inca 100 de persoane", a precizat directorul general al Faurecia Seating Talmaciu.
Pe plan mondial, grupul Faurecia a realizat pe primele trei luni din 2007 vanzari de 3,24 miliarde de euro, in crestere cu 11,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Grupul opereaza in 160 de locatii in 28 de tari, iar in 2005 a inregistrat o cifra de vanzari de peste 11 miliarde de euro.
Ca urmare a acestor rezultate, reprezentantii grupului estimeaza ca in acest moment Faurecia se situeaza pe locul doi in topul celor mai mari furnizori europeni de echipamente pentru industria de automotive si pe locul noua la nivel mondial.
Grupul Faurecia are in prezent, peste 60.000 de angajati, din care 4.000 sunt ingineri si tehnicieni. Actionarul majoritar al Faurecia este producatorul francez de automobile Peugeot Citro?n.
Judetul Sibiu a atras in ultimii ani investitii importante pe domeniul automotive, unii dintre cei mai mari producatori de componente auto deschizandu-si puncte de productie in zona, principalele companii multinationale prezente aici fiind Continental Automotive, Brandl Ro, Marquardt Schaltsysteme, Caucho Metal Productos sau Kromberg&Schubert.