Tiriac Air: cele mai solicitate curse charter sunt la Moscova si Nisa

Autor: Roxana Grigorean 27.04.2007
Operatorul de zboruri charter Tiriac Air a inregistrat anul trecut afaceri de 32,1 milioane de lei (aproximativ 9 mil. euro), in crestere cu aproape 30% fata de anul precedent.
"Activitatile principale care au concurat la aceasta cifra de afaceri au fost operarea avioanelor din flota proprie in regim de charter, activitatile de terminal de pe Otopeni prin care oferim servicii aeroportuare unor terti, precum si activitati de inchiriere de spatii de birouri si magazie", a spus Paul Gurau, managing director al Tiriac Air.
Astfel, compania si-a depasit cresterea bugetata pentru 2006, de circa 20%, potrivit unor informatii anterioare furnizate de companie.
Tiriac Air opereaza 450-500 de curse charter pe an, cele mai solicitate destinatii fiind Moscova, Nisa, Viena, Paris si Milano. "In perioadele de varf avem si doua curse pe zi, dar ca medie avem una pe zi", a precizat Gurau.
Pentru anul acesta Tiriac Air estimeaza ca va avea o cifra de afaceri asemanatoare cu cea obtinuta in 2006. "Motivatia este data de micsorarea ratei de schimb euro/RON, tarifele si serviciile noastre fiind calculate in euro", a precizat Gurau. Compania va face investitii in acest an pentru extinderea activitatilor de terminal si pe alte aeroporturi din Romania, precum si pentru achizitia de noi aeronave.
Astfel, spre sfarsitul acestui an sau inceputul lui 2008, compania va mai achizitiona un avion Bombardier Global 5000 de 13 locuri, doua avioane Eclipse 500 pentru air taxi de patru locuri si un elicopter Agusta Grand de 6 locuri. Astfel, compania Tiriac Air isi va mari numarul de locuri cu 50%, insa acest lucru va fi vizibil abia din 2008, potrivit unor calcule ZF pe baza datelor furnizate de companie.
In momentul de fata flota companiei este constituita din doua aeronave Gulfstream 200 cu o capacitate de 9 locuri, un avion Boeing 737-300 cu o capacitate de 44 de locuri si un elicopter Bell 206 cu o capacitate de 4 locuri.
Compania s-a pozitionat pe piata pe segmentul de lux, astfel ca nu are o colaborare constanta cu agentiile de turism.
"In general, obiectul lor (al agentiilor de turism - n.r.) de activitate este in sfera serviciilor de transport mai ieftine si nu pentru VIP. Avem insa si colaborari cu unele agentii de turism care au servicii mai speciale dedicate nivelelor superioare de management, de exemplu", a spus Gurau.
Potrivit unor declaratii anterioare ale reprezentantilor companiei, pretul pentru o ora de zbor porneste de la trei sau patru mii de euro si poate ajunge si la 10.000 de euro. In cazul elicopterelor pretul variaza intre 500 de euro si 1.500 de euro.
Anul trecut, capitalul companiei Tiriac Air a fost majorat de la 11,5 milioane de euro la 60,9 milioane de euro, potrivit datelor din Monitorul Oficial. Majorarea de capital a fost realizata printr-un un aport in natura constituit dintr-un teren de 48,3 hectare. Dupa majorare, capitalul firmei era detinut de catre omul de afaceri Ion Tiriac (81,2%), Tiriac Air Services Ltd. Cipru (18,1%), Eher Holdings Limited Cipru (0,1%), Mappoint Holdings Limited Cipru (0,1%) si Ion Alexandru Tiriac (0,1%), potrivit datelor publicate la acea vreme in Monitorul Oficial.
Tiriac Air concureaza pe segmentul de chartere cu Eurojet sau Romavia, dar si cu TAROM sau Carpatair, care opereaza si curse charter pe langa zborurile de linie regulata.
Compania Eurojet a fost creata in ianuarie 2004 pentru a asigura nevoile de calatorie ale personalului grupului Rompetrol, detinut de omul de afaceri Dinu Patriciu. Eurojet face parte din grupul Rompetrol si avut in 2005 afaceri de circa 2 milioane de euro, potrivit site-ului Ministerului de Finante.
In acelasi timp, Romavia are ca actionar statul roman si a avut in 2005 afaceri de 11 milioane de euro, potrivit informatiilor Ministerului de Finante.