Vanzarile agentiei Marshal Turism din "extrasezon" s-au majorat cu 25%

Autor: Cristiana Groza 27.04.2007
Marshal Turism, una dintre primele cinci agentii de turism de pe piata din punct de vedere al cifrei de afaceri, a inregistrat in primele trei luni ale acestui an o crestere de 25% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care lunile ianuarie si februarie sunt considerate de catre jucatorii din industria ospitaliera cele mai slabe luni din an.
"De obicei lunile ianuarie si februarie sunt luni de extrasezon in turism. Cu toate acestea, anul acesta parca nu am simtit 'extrasezonul'", spune Denisa Maria Sanda, strategy consultant al Marshal Turism. Cea mai mare pondere in afacerile Marshal Turism o are emiterea de bilete de avion, activitate care aduce circa 52% din venituri. Turismul intern si de in-coming (straini care viziteaza Romania) are un aport de 18% la cifra de afaceri a companiei, in timp ce turismul extern aduce 30% din venituri. Pot rivit unei alte clasificari, 70% din cifra de afaceri a Marshal Turism o reprezinta segmentul "business" (calatorii in interes de afaceri) si 30% segmentul "leisure" (vacante platite de clienti din resurse proprii).
"Fiecare componenta a activitatii noastre a avut o crestere de circa 20% anul trecut. De aceea nu putem spune ca una dintre ele a imprimat in mod special cresterea cifrei de afaceri. Am putea mentiona ca o componenta mai dinamica a fost vanzarea directa la clientii individuali", explica Sanda. Anul trecut, Marshal Turism a realizat o cifra de afaceri de 21 mil. euro, cu 26% mai mult decat in 2005, insa profitul a scazut de la 1,5 mil. euro in 2005 la 300.000 de euro, scadere explicata de companie prin volumul mare de investitii in care este angajata. "Orice afacere trebuie sa se dezvolte, iar asta inseamna in principiu investitii. De aici si scaderea profitului. Investitiile incepute anul trecut vor continua si in acest an", a mentionat Sanda.
La jumatatea anului trecut, actionarul majoritar al companiei, Marius Antonescu, si-a anuntat intentia de a intra pe piata hoteliera a Capitalei prin constructia unui hotel de patru stele in zona Dorobanti, pentru care a achizitionat un teren de 1.500 de metri patrati. Investitia a fost bugetata la 10 mil. euro, insa constructia nu a fost inceputa pana in prezent.
Printre principalele agentii de turism care activeaza pe piata locala se numara Eximtur, J'Info Tours, Aerotravel, Nova Touring sau Happy Tour.