Cresterea competitiei din textile va diminua cu 80% castigul Pasmatex

Autor: Cristiana Groza 24.04.2007
Compania timisoreana de textile Pasmatex estimeaza o scadere de 80% a profitului aferent anului 2007 comparativ cu cel realizat in 2006, ca urmare a majorarii cheltuielilor de productie si a cresterii competitiei in domeniul textil. Pasmatex a realizat in 2006 un profit net de 1,5 mil. euro potrivit datelor furnizate de companie, insa previziunile pentru 2007 nu depasesc pragul de 300.000 de euro.
"Va scadea profitul din cauza cheltuielilor tot mai mari de productie si in principal a cresterii salariale. In plus, accentuarea competitiei in domeniu nu permite cresterea pretului produsului, desi avem cresteri ale multor elemente de cost", explica Maria Grapini, directorul general si presedintele Consiliului de Administratie al companiei.
Profitul inregistrat de compania timisoreana a variat extrem de mult in ultimii ani, fiind influentat puternic de schimbarile de pe piata locala a articolelor textile, printre care se numara lipsa fortei de munca calificate, intrarea in Uniunea Europeana, prezenta pe piata a produselor asiatice extrem de ieftine si scaderea cursului euro. Astfel, in 2005, an in care majoritatea companiilor din industrie au raportat pierderi sau reduceri drastice ale marjelor de profit, compania a inregistrat un profit de circa 125.000 euro, jumatate din suma realizata in anul precedent.
Numarul de angajati ai companiei a inregistrat si el un trend descendent in ultimii ani, de la circa 700 de angajati in 2005, la 527 in 2006, insa pentru 2007, conducerea companiei estimeaza o crestere in acest sens, pana la 580 de angajati. In ceea ce priveste cifra de afaceri insa, aceasta a crescut constant in ultimii ani, cu o marja anuala situata in jurul valorii de 15%. In 2006, afacerile companiei au totalizat 5,1 mil. euro, in crestere cu circa 11% fata de afacerile raportate in 2005, de 4,6 mil. euro. Pentru anul acesta, compania estimeaza o crestere de 25% a cifrei de afaceri pe fondul cresterii productiei.
"Anul trecut am intensificat promovarea si marketingul de produs si am dezvoltat produse noi, iar anul acesta vom creste puternic productia de confectii", spune Grapini.
Compania timisoreana realizeaza articole de pasmanterie, confectii, lenjerie intima si creatii vestimentare pentru femei, o mare parte dintre acestea pentru export. Printre brandurile comercializate se numara Grapini (adresat femeilor de afaceri), Dreambabe (lenjerie intima) si Marion. In acelasi timp, compania produce lenjerie de corp pentru compania Triumph International.
Planurile Pasmatex pentru anul in curs vizeaza deschiderea unor magazine multi-brand, dupa ce la incepultul acestui an compania a inaugurat o reprezentanta la Moscova, in parteneriat cu alte trei companii romanesti.
"Intentionam sa deschidem prin asociere cu alte 3 sau 4 firme, o serie de magazine multi-brand romanesc, in Bistrita,Galati si Bucuresti. Cel mai probabil, prima locatie va fi inaugurata la finele acestei luni", a declarat directorul general al companiei.