Piata romaneasca de lacuri si vopsele isi va dubla valoarea pana in 2011
Ziarul Financiar
19.03.2007
Firma de cercetare estimeaza ca volumul vanzarilor de vopsea va creste cu 70% in 2011 fata de 2006, ca urmare a competitiei tot mai stranse de pe piata. Avand in vedere avansul mai redus al cantitatilor vandute fata de valoare, rezulta o crestere a pretului de comercializare sau majorarea ponderii detinute de vopselele mai scumpe.
Factorii care influenteaza cresterea pietei, in opinia autorilor studiului sunt cresterea sectorului de constructii in medie cu circa 20% pe an, din 2004, investitiile in agroturism, extinderea retelelor de tip Do It Yourself (Praktiker, Bricostore, bauMax, Mr. Bri colage, Hornbach), dar si a marilor retaileri nespecializati, precum hypermarketurile sau magazinele cash & carry.
Totodata, factori importanti care vor duce la cresterea pietei de profil sunt buna cunoastere a marcilor, prezenta unor companii multinationale precum DuPont, BASF si Degussa, cresterea pietei de mobila cu aproximativ 10% pe an si activitatea producatorului de automobile Renault si a fabricii Daewoo, care urmeaza sa fie privatizata. Mediafax