Afacerile RCS&RDS au crescut cu 46%, pana la peste 300 de milioane de dolari

Autor: Adrian Seceleanu 01.03.2007
Compania RCS&RDS, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de comunicatii, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 300 milioane de dolari (239 mil. euro la cursul mediu anuntat pentru 2006 de Banca Nationala), cu circa 46% peste nivelul din 2005. RCS&RDS nu a furnizat detalii despre profitul inregistrat in anul precedent.
In 2004 compania a raportat afaceri de 100 mil. euro. RCS&RDS, care furnizeaza servicii integrate de telecomunicatii, are aproximativ 1,7 milioane de abonati pentru serviciile oferite in Romania, Ungaria, Slovacia, Cehia, Croatia si Serbia.
RCS&RDS are aproximativ 1,15 milioane de abonati pe cablu TV, liderul de piata pe acest segment fiind UPC Romania.
Dintre acestia, peste 650.000 de utilizatori sunt inregistrati pe segmentul de telefonie, circa 400.000 la cel de servicii Internet si alte 500.000 de persoane au optat pentru serviciul de televiziune digitala prin satelit in Romania.
Romtelecom are cel mai mare numar de abonati pentru serviciile de telefonie fixa de pe piata locala, aproximativ patru milioane, insa compania se confrunta cu un declin puternic al numarului de clienti. "Cresterea semnificativa pe pietele externe inregistrata in ultimul an a vizat in special serviciul Digi TV (televiziunea digitala prin satelit). La sfarsitul lui decembrie 2006 acest serviciu a atras un numar semnificativ de noi clienti, cumuland peste 200.000 de abonati in Ungaria, peste 100.000 in Slovacia, 40.000 in Cehia, 15.000 in Serbia si 5.000 in Croatia", conform companiei. Potrivit companiei, extinderea retelei si cresterea numarului de puncte de prezenta ale companiei la 140 au determinat o crestere a numarului de angajati la peste 5.000 de oameni. RCS&RDS avea 4.500 de angajati in 2004 si aproape 5.000 la sfarsitul anului 2005, conform datelor publicate anterior de operator.
Planurile pentru acest an vizeaza modernizarea infrastructurii tehnice a retelei la nivel national. Potrivit reprezentantilor companiei, unul dintre obiectivele importante pentru 2007 este cresterea numarului de abonati pentru serviciile de Internet si telefonie, precum si extinderea si diversificarea serviciului Digi TV, atat in Romania, cat si in celelalte tari din regiune.
Totodata, RCS&RDS va implementa pe termen mediu serviciile de telefonie mobila 3G, furnizate sub brandul Digi.Tel.
"RCS&RDS si-a propus o strategie agresiva in ceea ce priveste acoperirea a cel putin 50% din populatie cu noile servicii de comunicatii mobile, in cel mult un an si jumatate", potrivit companiei. RCS&RDS sustine ca va lansa o oferta comerciala pentru serviciile de telefonie mobila in cateva luni, pe masura ce acoperirea va fi extinsa.
Pe de alta parte, compania a anuntat ca a lansat la inceputul acestui an serviciul pay-per-view (plata per vizionare) Digi Film, disponibil doar abonatilor la serviciul de televiziune prin satelit DigiTV, prin care clientii pot plati pentru a urmari anumite filme, concerte sau programe TV, aflate in portofoliul RCS&RDS.
Conform companiei, in prezent oferta Digi Film include mai multe filme si concerte, care pot fi vizualizate in schimbul unui tarif de 3 sau 4 RON (inclusiv TVA) / program. Momentan, clientii DigiTV pot comanda vizualizarea unui anume film sau concert doar apeland un numar telefonic, dar compania intentioneaza sa introduca un sistem de plata prin Internet sau prin mesaje scrise (SMS) trimise de pe telefonul mobil, pentru a simplifica accesul la acest serviciu.
Practic, RCS&RDS ruleaza pe doua canale TV filmele si concertele din portofoliu, iar clientii platesc pentru a vedea programul la data si ora care le convin.

Planuri pe 2007

Demararea lucrarilor la extinderea retelei de telefonie mobila 3G pentru a atinge o acoperire de 50% din populatie pana in 2009

Cresterea numarului de abonati pentru serviciile de Internet si telefonie, extinderea si diversificarea serviciului Digi TV

Un sistem de comenzi prin Internet si SMS pentru serviciul pay-per-view Digi Film.