Vanzarile de Logan au scazut cu 38% in ianuarie

Autor: Alexandru Anghel 21.02.2007
Vanzarile totale de autovehicule (autoturisme si vehicule comerciale) pe piata autohtona au ajuns in ianuarie 2007 la 14.326 de unitati, in scadere cu 0,04% fata de nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut.
In timp ce piata nu a avut parte de evolutii surprinzatoare, trendul de stagnare sau chiar usoara scadere fiind in opinia jucatorilor ceva firesc pentru luna ianuarie, vanzarile autoturismelor de productie interna s-au depreciat cu 25,2% pana la circa 5.430 de unitati, in favoarea autoturismelor importate, ale caror vanzari au fost mai mari cu 15,4%, ajungand la aproape 8.900 de unitati, potrivit statisticilor APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile).
Dacia, cel mai mare producator intern, a scos pe portile uzinei ceva mai mult de 14.000 de masini Logan, mai mult cu 9% fata de productia din perioada analizata a anului trecut. Pro ductia pentru Logan MCV a sporit dat fiind ca acesta a fost lansat si pe pietele vest-europene, dupa ce anul trecut a fost comercializat doar in Romania si Bulgaria. La export au mers in ianuarie ceva mai mult de 10.000 de modele Logan.
Pe piata interna insa, producatorul nu s-a descurcat la fel de bine ca pe cele de export. Rezultatele au fost in scadere cu circa 38%, vanzarile avand o evolutie descendenta de aproape 3.000 de unitati pana la 4.535 de masini livrate. Situatia a fost explicata partial de reprezentantii companiei prin retragerea din productie a Dacia Pick-up, care anul trecut a reprezentat circa 20% din vanzarile lunii ianuarie.
Al doilea producator intern, Daewoo, a asamblat in ianuarie ceva mai putin de 1.000 de vehicule, ceea ce reprezinta o productie mai mica cu 55,7% decat in ianuarie 2006. Productia interna a inregistrat in luna ianuarie o scadere de 0,6%, pana la circa 15.000 de vehicule. Pe de alta parte, vanzarile importatorilor s-au apreciat si au compensat aproape in totalitate scaderile producatorilor interni.
Vanzarile importatorilor au fost de aproape 9.000 de unitati, iar brandul care s-a impus ca lider in vanzari a fost Skoda, cu o cota de piata de 15,5%.
Importatorul general al marcii, Porsche Romania, a vandut in ianuarie cu 23% mai multe unitati (3.375 modele), dupa Skoda motorul cresterii fiind marca Volkswagen, cu ceva mai mult de 1.300 de unitati si a doua pozitie in piata.
Renault, ajutat de modelul Clio, in continuare cea mai bine vanduta masina de import si lider la clasa B, a ajuns pe locul trei in clasamentul marcilor, chiar daca volumele vanzarilor au descrescut cu 8,1%. Urmatorul in topul marcilor a fost Opel, cu vanzari de autoturisme de 780 de unitati, un plus de 25%.
La clasa mini, modelul Peugeot 107 s-a clasat pe primul loc cu 35% din piata, in timp ce vanzarile totale ale marcii (autoturisme si vehicule comerciale) s-au depreciat cu un procent usor peste 13%. Segmentul C, care aduna cele mai mari vanzari din piata, a avut in ianuarie o crestere mai slaba, de doar 5,8 procente, si a ajuns la un total de aproape 4.000 de unitati.
In ianuarie, segmentul de autoturisme care a prezentat cel mai slab interes pentru consumatorul roman a fost segmentul de lux, unde vanzarile s-au redus cu 41,7%, ceea ce inseamna ca s-au livrat doar 7 autoturisme, al caror pret se apropie de sau depaseste 100.000 de euro.