Google testeaza sistemul de publicitate video
Autor:
Ionut Mustata
24.01.2007
Conform Google, clipurile produse de Sony BMG Music Entertainment si Warner Music Group vor fi distribuite alaturi de continutul publicitar prin intermediul AdSense - sistemul online detinut de Google pentru pozitionarea reclamelor pe Internet. Testele vor fi derulate cu mai multi publisheri de site-uri pe o perioada de teste de patru saptamani.
Testul rulat alaturi de cele doua case de productie are loc dupa ce Google colaborase anterior si cu MTV Networks, detinuta de Viacom, care a furnizat continut video pentru a rula pe anumite site-uri care rulau continutul publicitar prin sistemul AdSense.
In cadrul testului, materialele publicitare vor fi afisate dupa modelul cost raportat la o mie de vizualizari, metoda traditionala de raportare pentru publicitate orientata catre consumatorul larg si opusa modelului "cost-per-click" pe care Google l-a popularizat in cadrul publicitatii pe motorul de cautare.
Google a depus eforturi sustinute in ultimele luni pentru a se extinde dincolo de succesul imens al sistemului de publicitate text (pe motoarele de cautare) in noi formate publicitare, inclusiv video, radio si pentru telefoanele mobile.
Spre exemplu, Warner Music a definit multiple canale video alaturi de subiecte precum "muzica rock". Proprietarul unui site poate selecta un canal video si il poate insera intr-o sectiune a site-ului dedicata rularii reclamelor Google AdSense. Ulterior, vizitatorii pot accesa clipurile suportate din publicitate prin intermediul canalelor video de pe site-urile care ruleaza AdSense.
Totodata, sistemul Google de pozitionare a publicitati distribuie veniturile rezultate, acestea fiind impartite intre proprietarul continutului video, publisherul site-ului si Google. Cota de profit care revine fiecaruia nu a fost dezvaluita de reprezentantii celor trei companii.
Christian Oestlien, product manager la AdSense a declarat pe pagina oficiala de blog a AdSense ca doar un numar limitat de publisheri de site-uri au fost invitati sa participe la proiect.