Coty: brandurile noi contribuie cu 10% la vanzarile anuale

Autor: Cristina Stoian 18.01.2008
Compania Coty Cosmetics Romania, unul dintre cei mai mari importatori de cosmetice decorative si produse de toaleta de pe piata autohtona, va incheia anul fiscal, la 30 iunie 2008, cu vanzari nete de 13 mil. euro, in crestere cu 13% fata de anul fiscal anterior, potrivit datelor companiei.
"Daca este sa agregam pietele pe care activam, parfumerie, cosmetica de ingrijire corporala si cosmetica decorativa, avem o crestere medie de aproximativ 10% pe an, in conditiile in care am reusit sa majoram cota de piata la brandurile de pe toate pietele in crestere", a declarat Viorel Ognean, directorul general al Coty Cosmetics Romania.
Potrivit datelor companiei, Coty Cosmetics este lider de piata pe segmentul de parfumerie, avand o cota de 35% din parfumeria pentru femei, in timp ce pe cosmetica decorativa este unul din primii trei jucatori de pe aceasta piata.
"Piata este inca intr-un proces nu neaparat de formare, cat de maturizare. In fiecare an tot mai multi consumatori se orienteaza spre branduri. In plus, acum cativa ani la noi nu exista awareness de subsegmente, mai ales ca jucatorilor le era greu sa sustina cu campanii media produse din segmente mici", explica Ognean.
Anual compania aloca 20% din vanzarile nete campaniilor de publicitate. Asa se face ca anul trecut 2,3 mil. euro au mers in promovarea produselor companiei, iar pentru acest an au fost investiti in acest sens 2,6 mil. euro. "Cel mai mult investim in brandurile internationale cum ar fi Adidas, Celine Dion sau Rimmel. Avem in portofoliu si branduri cu renume ca Pr?t-?-Porter, dar nu investim in sustinerea lui pentru ca este un brand local, iar Coty se uita la rezultatele obtinute pe termen lung", spune Ognean
Din portofoliul Coty fac parte 14 branduri, dintre care trei sunt pe cosmetica decorativa. Pe segmentul de parfumerie, brandul Adidas contribuie cu 40% la vanzarile companiei, iar Celine Dion reprezinta un business anual de pana la 885 mii euro, avand o cota de 10% din intreaga piata de parfumerie pentru femei, potrivit reprezentantilor Coty.
"Anul trecut am lansat brandurile Kyle Minogue si Kate Moss, unul dintre ele facand in trei luni 200 de mii de euro. Pe langa acestea, am adus noi variante pe Casa Beckam, care au adus cresteri ale vanzarilor peste asteptari. Anual, noutatile contribuie la veniturile companiei cu 10%", adauga Ognean.
De asemenea, 20% din businessul Coty este reprezentat de segmentul cosmeticelor decorative, unde brandurile Rimmel, Astor si Miss Sporty au dublat vanzarile in ultimii doi ani. "Este un business care in ultimul an fiscal a inregistrat o crestere de peste 40%, iar la zi vanzarile sunt cu 26% mai mari fata de anul trecut, in conditiile in care suntem la jumatatea anului fiscal 2007-2008", spune directorul general al companiei.
In piata de shower-gel, care pana acum reprezenta o zecime din piata deodorantelor, ratele de crestere sunt unele dintre cele mai dinamice, chiar daca este un segment foarte mic. "Acum patru ani in Ungaria, de exemplu, piata de deodorante si cea de shower-gel erau comparabile. Incepem si noi sa avem un cuvant din ce in ce mai important de spus pe aceasta piata", este de parere Ognean.
Coty Cosmetics Romania este prezenta pe piata locala din anul 1997, ca filiala locala a companiei Coty Inc. Compania importa in prezent game ce apartin diviziei Coty la nivel mondial.
Compania concureaza la nivel local cu multinationale precum Procter&Gamble, Beiersdorf, L'Oreal, Sarantis sau Avon.