Extinderea retelei de distributie impinge afacerile Delta Distribution la 67 mil. euro

Autor: Catalin Lupoaie 07.01.2008
Delta Distribution, companie controlata de investitori polonezi, cel mai mare distribuitor de placi ceramice de pe piata locala, si-a bugetat pentru 2008 o crestere a cifrei de afaceri de circa 50%, pana la 67 de milioane de euro, odata cu extinderea rete

Distribuitorul de placi ceramice si obiecte sanitare a realizat in 2007 cresterea bugetata la inceputul anului, respectiv 50%, in urma incepereii unui program de investitii in valoare de 5 milioane de euro, care va fi finalizat la sfarsitul anului 2008.
"In 2007 am ajuns la o cifra de afaceri de aproximativ 45 de milioane de euro, ceea ce inseamna 50% crestere fata de 2006. La inceputul anului estimam o crestere de 45-50%, deci rezultatul este conform asteptarilor. Cresterea vanzarilor a fost generata de cresterea pietei, precum si de dezvoltarea retelei noastre de distributie", a declarat Dragos Bonea, presedintele Delta Distribution.
Compania va finaliza in perioada martie-aprilie a acestui an primul showroom de mari dimensiuni din Bucuresti, de circa 2.500 de metri patrati de spatiu de expunere, urmand ca in lunile septembrie-octombrie 2008 sa deschida showroom-uri in Iasi, Constanta si Pitesti. Com pania a deschis deja anul acesta doua magazine la Oradea si Suceava.
"In prezent ne concentram pe dezvoltarea retelei noastre de distributie. Nu excludem insa posibilitatea sa facem achizitii, dar deocamdata nu avem inca nimic concret in acest sens", precizeaza Bonea.
Compania importa si distribuie placi ceramice, obiecte sanitare, accesorii si mobilier de baie, cazi si cabine de dus, saune si piscine.
Cele mai mari vanzari s-au inregistrat pe segmentul placilor ceramice de gresie si faianta precum si al materialelor de montaj, ce au avut o pondere de 70% din totalul cifrei de afaceri.
Piata de placi ceramice a ajuns in 2007 la circa 220-240 milioane de euro, in crestere cu circa 20%, iar in termeni cantitativi a atins nivelul de 35-40 milioane de metri patrati, potrivit datelor furnizate de Delta Distribution.
"Cresterea pietei s-a realizat exclusiv prin importuri, productia interna stagnand la aproximativ 13 milioane de metri patrati. Importurile au ajuns la o cota de peste 65% din totalul pietei, ponderea cea mai mare fiind detinuta de placile din Spania, Italia, China si Turcia", afirma Bonea.
Pretul placilor ceramice a crescut in 2007 cu aproximativ 5-8%, datorita majorarii pretului de productie, determinat de avansul costurilor, in special al energiei, si o orientare catre produse de calitate superioara.
Totusi, in comparatie cu celelalte tari europene piata locala ramane axata pe nivelul economic - de exemplu, din punct de vedere cantitativ exporturile Spaniei in Romania si Rusia sunt aproximativ egale, pretul mediu insa pentru Romania este in jur de 4,3 euro/mp, iar pentru Rusia in jur de 10,2 euro/mp.
"Piata va continua sa creasca semnificativ in 2008 cu circa 20-25%. In afara de cresterea puterii de cumparare, ce va putea angrena o crestere pe partea de renovari, au fost incepute multe proiecte rezidentiale care isi vor avea finalitate in consumuri de materiale de constructii pentru amenajari interioare in 2008. In conditiile in care producatorul roman nu are anuntate investitii pentru 2008 cresterea se va baza in continuare doar pe importuri", spune Bonea.
Delta Distribution are in prezent peste 500 de angajati, iar reteaua a ajuns la 29 de magazine si 16 depozite regionale. Dragos Bonea a infiintat afacerea in 1996, impreuna cu doi asociati.
In noiembrie 2004, cei doi asociati s-au retras din afacere dupa ce au vandut o participatie de 45% din actiuni catre o firma offshore, care ulterior a cedat mai departe pachetul catre polonezii de la Weston Holdings.

O piata de 240 mil. euro

Piata de placi ceramice a ajuns in 2007 la circa 220-240 milioane de euro, in crestere cu circa 20%, iar in termeni cantitativi a atins nivelul de 35-40 milioane de metri patrati
Cresterea pietei s-a realizat exclusiv prin importuri, productia interna stagnand la aproximativ 13 milioane de metri patrati. Importurile au ajuns la o cota de peste 65% din totalul pietei, ponderea cea mai mare fiind detinuta de placile din Spania, Italia, China si Turcia
Pretul placilor ceramice a crescut in 2007 cu aproximativ 5-8%, datorita majorarii pretului de productie, determinat de avansul costurilor, in special al energiei, si o orientare catre produse de calitate superioara.