Cu 20.000 de clienti persoane fizice, Far Est ajunge la afaceri de 15 mil. euro

Autor: Catalin Lupoaie 13.12.2007
Grupul Far Est, producatorul de ferestre din PVC marca germana Trocal, va ajunge anul viitor la investitii de circa 7 milioane de euro in dezvoltarea businessului, urmand ca productia sa ajunga la 600 de ferestre pe schimb, devenind unul dintre cei mai mari producatori de profil.
Far Est are in derulare in prezent investitii de 3,5 milioane de euro pentru majorarea productiei de ferestre din PVC pana la 550-600 de ferestre pe schimb si pentru relocarea productiei de geam termoizolant.
"Anul acesta am finalizat o investitie de 1,5 mil. euro in dublarea capacitatii de productie, pana la 250 de ferestre pe zi. Pana la jumatatea anului viitor vom mai investi 700.000 de euro care ne vor permite sa ajungem la o productie de 550-600 de ferestre pe schimb", a declarat Cristian Zamfir, managing partner al grupului Far Est, care detine 50% din actiunile grupului. Far Est detine 10.000 de metri patrati de hale de productie si de logistica in localitatea Domnesti din vestul Capitalei, intinse pe o suprafata de 22.500 de metri patrati. In plus, compania Euroglass, parte a grupului Far Est, va reloca la Domnesti productia de geam termoizolant, costurile pentru aceasta operatiune urmand sa ajunga la un milion de euro.
Grupul Far Est va ajunge la sfarsitul anului 2007 la o cifra de afaceri de 15,5 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul trecut, pe fondul cresterii investitiilor in reabilitari termice. Investitiile necesare in reabilitarea termica a blocurilor din Bucuresti vor ajunge in urmatorii ani la circa un miliard de euro, avand in vedere ca sunt circa 250.000 de locuinte care au nevoie de lucrari de interventie.
Strategia Far Est este de a livra ferestre din PVC doar catre clienti persoane fizice, ajungand in prezent sa detina circa un portofoliu de 20.000 de clienti. "Compania este orientata in prezent numai catre clienti persoane fizice. Avem peste 20.000 de clienti pentru care livram anual ferestre din PVC, dintre care 30% cumpara doar o fereastra si vom merge in continuare pe aceeasi strategie", explica Zamfir. Pentru a putea raspunde rapid la cerintele clientilor, Far Est a angajat sase persoane pentru a asigura service-ul permanent pentru clienti.
Afacerea Far Est a fost la inceputul anilor '90 concentrata pe distributia de electrocasnice si telefoane mobile. "Am inceput afacerea Far Est in 1991 cu partenerul meu, Valentin Bazavan, cand aveam o retea de magazine electronice, similara cu retelele Altex sau Flanco. Insa, in 1999 ne-am reprofilat si am inceput afacerea cu tamplarie PVC, iar ulterior ne-am extins cu productie de mobilier la comanda, productie de geam termoizolant si distributie de usi", precizeaza reprezentantul Far Est. Ulterior, grupul a renuntat la productia de mobila, pe care a inlocuit-o cu distributia de usi glisante. In prezent, Far Est detine 24 de magazine, cu o suprafata medie de circa 80 de metri patrati, dintre care 16 sunt in Bucuresti si restul in orase din provincie. "In 2008 vom lansa un nou concept de magazine, pe care inca nu l-am definitivat, si vom deschide circa 40-50 de magazine de acest gen. In plus, vom continua sa ne extindem reteaua actuala cu inca 25 de magazine anul viitor, in orasele din sudul tarii", spune Zamfir. Grupul Far Est are in prezent circa 330 de angajati, dintre care circa 150 de persoane sunt implicate in productia si vanzarea de ferestre din PVC.