Hotelurile de cinci stele i-au adus lui Copos afaceri de 24 de milioane de euro

Autor: Roxana Grigorean 12.11.2007
Hoteluri de cinci stele Athenee Palace Hilton si Crowne Plaza, ambele din Bucuresti, asigura circa 80% din veniturile celor doua grupuri hoteliere controlate de omul de afaceri George Copos, Ana Hotels si Athenee Phenix Group.

Cele doua unitati pe care Copos le detine in Capitala au inregistrat impreuna un rulaj de 80,7 mil. lei (24 mil. euro) in primele noua luni ale anului, in timp ce pe intregul grup veniturile s-au ridicat in aceeasi perioada la 103,4 mil. lei (circa 30 mil. euro).
"Hotelurile din Bucuresti au un grad de ocupare mediu de peste 73% si o rata medie pe camera de 125 de euro. Este normal ca veniturile generate de aceste hoteluri sa fie mai mari decat cele generate de hotelurile detinute in Poiana Brasov si Eforie Nord, care sunt de trei si patru stele, deci au tarife mai mici", a spus Simona Constantinescu, membru al consiliului de administratie al Ana Hotels.
Din grupul Ana Hotels fac parte atat hotelul Crowne Plaza, cat si unitatile hoteliere Sportul, Bradul si Poiana, din Poiana Brasov, precum si Astoria, Europa si Centrul de sanatate Ana Aslan Health & Spa de pe litoral.
Celalalt hotel detinut de Copos in Capitala, Hilton, este in proprietatea Athenee Phenix Group, la care Ana Hotels este actionar majoritar.
Ambele grupuri hoteliere, care insumeaza 940 de camere, au inregistrat in primele trei trimeste ale anului un profit din exploatare de 21,4 mil. lei (6,3 mil. euro), aferent cifrei de afaceri de circa 31 de milioane de euro.
Profitul din exploatare a cunoscut o usoara scadere de 3% in cazul Ana Hotels, avand insa o crestere de 4% in cazul Athenee Phenix Group.
"Evolutia afacerii a fost generata de cresterea gradului de ocupare la toate hotelurile din portofoliu, precum si de o crestere a activitatii pe segmentul de alimentatie, generata in special de numarul mai mare de evenimente", a spus Constantinescu.
In cazul Crowne Plaza aproximativ jumatate din venituri (48%) vin din segmentul food & beverages, inclusiv din organizarea de evenimente.
Potrivit reprezentantilor companiei, afacerile Crowne Plaza vor ajunge la 39 mil. lei (aproape 11,5 mil. euro) in acest an, la noua luni hotelul inregistrand afaceri de 28,2 mil. lei (8,2 mil. euro). In ceea ce priveste hotelul Hilton, care va rula in acest an 67,4 mil. lei (circa 20 mil. euro), potrivit estimarilor reprezentantilor companiei, 36% din venituri sunt asigurate din segmentul de conferinte.
Si in privinta hotelurilor din provincie anul 2007 a fost pana acum benefic pentru Ana Hotels. Astfel, hotelurile din Poiana Brasov au inregistrat in acest an un grad de ocupare record de peste 70%.
"Desi anul acesta nu a inceput foarte bine din cauza lipsei zapezii, in locatia Poiana Brasov s-a incercat inlocuirea segmentului de turism pentru sporturile de iarna cu turismul de afaceri.
Astfel, in sezonul de vara am beneficiat o revenire in forta a segmentului de clienti de pe piata din Israel, comparativ cu nivelul inregistrat in urma cu zece ani", a spus Constantinescu.
In timp ce unitatile din statiunile montane au inregistrat un grad de ocupare record, unitatile de pe litoral au trecut si ele pe profit in acest an.
"Ana Hotels Eforie Nord a inregistrat cresteri ale veniturilor totale de peste 22% fata de perioada similara a anului trecut. Totodata, complexul hotelier din Eforie Nord a trecut pe profit, datorita unui cumul de factori printre care cresterea gradului de cunoastere si cerere a produsului pe piata interna si internationala", a spus Constantinescu.
Centrul Ana Aslan Health & Spa din cadrul hotelului Europa din Eforie Nord a contribuit la cresterea businessului de pe litoral cu o majorare de 40% a veniturilor. Numarul clientilor unitatii de Spa a ajuns la circa 4.000, fata de 3.200 anul trecut.
"Centrul are o clientela formata in proportie de 70% cetateni romani si 30% straini si este deschis 11 luni pe an", a mai spus Constantinescu. In Ana Aslan Health & Spa s-au facut in acest an investitii de 100.000 de euro in echipamente.
Ca investitie pe termen mediu, reprezentantii grupului hotelier si-au propus renovarea si reabilitarea hotelurilor Astoria si Sportul.

A inregistrat in prima parte a acestui an afaceri de 52,5 mil. lei (15,5 mil euro), in crestere cu 6% fata de aceeasi perioada a anului trecut;
Profitul din exploatare al hotelului a crescut cu 4% in primele noua luni ale anului;
Hilton a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 20,2 milioane de euro si un profit net de 7,5 milioane de euro.
A inregistrat in primele noua luni ale anului afaceri de 28,2 milioane de lei (8,3 mil euro);
A inregistrat anul trecut afaceri de circa 10,2 mil. euro, iar pentru acest an estimeaza circa 11,5 mil euro;
Aproape jumatate din veniturile hotelului sunt asigurate de partea de food & bar (inclusiv evenimente).