Studiu: Hatchback, masina cumparatorilor de ocazie
Autor:
Mediafax
08.10.2007
Analiza arata ca in Ungaria cea mai populara masina este Suzuki, produsa local, iar, in mod similar, in Romania marcile Skoda, Renault, Ford, Opel si Peugeot sunt depasite de Dacia, in ceea ce priveste volumul vanzarilor.
In acelasi fel, preferintele pentru o anumita culoare difera de la tara la tara. In Cehia si Slovacia, culoarea rosie este la moda, pe langa argintiu, insa in Ungaria rosul nu este foarte popular, fiind foarte cautata, in schimb, culoarea neagra. Pol onezilor si romanilor le place albastrul, a doua optiune dupa argintiu sau gri in topul popularitatii.
Preferinta clientilor din Romania pentru masinile de culoare gri este evidentiata si de ponderea de circa 30% a autoturismelor cu aceasta culoare in vanzarile totale de autoturisme noi consemnate anul trecut pe piata romaneasca.
Referitor la optiunea pentru anumite versiuni, in Cehia cererea pentru modelele break este de trei ori mai mare fata de Ungaria, de exemplu, fapt care poate fi pus pe seama existentei unui numar mare de case de vacanta in Cehia. Fiecare a cincea masina vanduta in Cehia este de tip estate (break).
Romania, este, in schimb, o tara a modelelor sedan, modele care acopera 27% din totalul vanzarilor. In ciuda diferentelor, in regiune modelele de tip hatchback sunt cele mai solicitate.
Mai multe stiri pe www.mediafax.ro