Retailerul portughez Jeronimo Martins se uita la piata din Romania

Autor: Mihaela Popescu 25.09.2007
Retailerul alimentar portughez Jeronimo Martins, cu afaceri de 4,4 mld. euro in 2006, se uita pe pietele din Romania, Ucraina si Rusia pentru o viitoare extindere, potrivit CEO-ului companiei citat de presa din Portugalia. In acelasi timp, retailerul isi continua dezvoltarea in Polonia, singura piata externa, unde vizeaza o retea de peste 1.200 de magazine in 2009, fata de 1.000 cate detine in prezent. Anul trecut, Jeronimo Martins a raportat vanzari de 1,7 mld. euro in Polonia, avand 905 magazine alimentare operationale la finele anului sub brandul Biedronka. In Portugalia, compania se numara printre cei mai mari retaileri de pe piata, avand aproximativ 200 de supermarketuri Pingo Doce, o retea de hipermarketuri Feira si peste 30 de magazine de tip cash&carry. Jer onimo Martins desfasoara in Portugalia si activitati de productie, in parteneriat cu gigantul Unilever. Comertul modern din Romania este dominat in prezent de mari jucatori internationali de origine germana si franceza, printre care se numara Metro, Rewe, Carrefour si Louis Delhaize.