Distribuitorul de cosmetice Sarantis si-a dublat profitul

Autor: Mihaela Popescu 31.08.2007
Sarantis Romania, reprezentanta locala a distribuitorului elen de produse cosmetice Sarantis, a inregistrat un profit inainte de deducerea dobanzilor si impozitelor (EBIT) de 2 mil. euro in al doilea trimestru, dublu fata de perioada similara din 2006, conform raportului financiar al companiei.
In acelasi timp, cifra de afaceri majorat cu 30,4%, pana la aproape 18 mil. euro in al doilea trimestru al anului.
In primul semestru din acest an, Sarantis a inregistrat afaceri de 26,8 mil. euro pe piata romaneasca, potrivit datelor raportate anterior de companie. Profitul EBIT realizat in primele sase luni a fost de 3,2 mil. euro.
Romania este a treia mare piata de desfacere pentru Sarantis, dupa Grecia si Polonia.
Compania estimase la inceputul anului o cifra de afaceri de 36 mil. eur o pentru acest an, in crestere cu 15% fata de 2006, in linie cu dezvoltarea estimata a pietei de cosmetice, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Constantin Tudorache, directorul general al Sarantis Romania.
Pe segmentul de parfumerie al pietei romanesti, Sarantis activeaza cu branduri proprii precum Str8, Dare, B.U. sau C-thru, dar si cu produse ale altor producatori de profil. Dintre acestea fac parte Johnson & Johnson (produse pentru ingrijire personala) si La Prairie sau Juvena GMBH pe segmentul cosmeticelor de lux.
Sarantis Romania a inregistrat anul trecut o crestere de 12,26% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul precedent, atingand valoarea de 32,25 mil. euro. Profitul inainte de deducerea dobanzilor si a impozitelor (EBIT) a crescut si el cu 12,14%, pana la 3,9 mil. euro, fata de 2005, potrivit raportului financiar anual al grupului elen.
Pentru a-si accelera ritmul de crestere, compania ar putea achizitiona un alt distribuitor de bunuri de larg consum nealimentare, potrivit lui Tudorache.