Romtelecom: numarul de linii scade din cauza operatorilor de cablu si telefonie mobila

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 31.08.2007
Scaderea numarului de linii de telefonie fixa ale Romtelecom este provocata, in principal, de fenomenul de inlocuire a telefonului fix cu cel mobil si de ofertele alternative furnizate de operatorii de cablu TV de pe piata locala, conform datelor prezentate de grupul elen OTE - actionarul principal al operatorului.
"Traficul de voce a fost de asemenea afectat (de scaderea numarului de linii - n. red.), traficul local scazand cu 29%. Veniturile din interconectare au scazut cu 4% in T2 2007 - in ciuda cresterii cu 18% a traficului wholesale, pe masura ce operatorii alternativi si de telefonie mobila isi extind utilizarea retelei Romtelecom la tarife semnificativ mai mici, impuse de autoritatea de reglementare", conform oficialilor OTE.
Pe de alta parte, oficialii grupului elen afirma ca lansarea unor noi pachete de abonamente la sfarsitul lunii mai a inceput deja sa produca efecte - reducand numarul plecarilor din retea.
Operatorul a lansat un abonament care include convorbiri nelimitate in reteaua Romtelecom indiferent de ora, si a adaugat posibilitatea de a suna nelimitat in retea, in afara orelor de varf, pentru abonamentele deja existente pe piata. Abonamentele cu convorbiri nelimitate sunt disponibile doar pentru clientii persoane fizice.
Romtelecom, care inregistreaza grosul veniturilor din abonamentele la telefonia fixa, se confrunta insa cu o competitie dura - avand in vedere ca RCS&RDS ofera serviciul de telefonie fixa ca bonus la cel de cablu TV sau internet, iar UPC a lansat la randul sau un abonament cu convorbiri gratuite si nelimitate, dar spre toate retelele de telefonie fixa din Romania.
Operatorul a raportat pe de alta parte 176.000 de clienti pentru serviciile de acces la internet prin ADSL, in al doilea trimestru fiind atrasi 39.000 de noi abonati. De asemenea, serviciul de televiziune prin satelit Dolce a ajuns la 232.000 de abonati la finele lunii iunie, comparativ cu 164.000 de clienti in urma cu trei luni.
Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom, afirma ca rezultatele companiei sunt in linie cu asteptarile sale.
"Suntem multumiti ca rezultatele corespunzatoare celui de al doilea trimestru al anului confirma cresterea solida a noilor servicii oferite de companie, a produselor de banda larga si de date, ca si a noului produs de televiziune prin satelit. Noua pozitionare a companiei, ca furnizor de servicii complete de comunicatii si media, este de asemenea confirmata de aceste rezultate. Pentru dezvoltarea in continuare a companiei ne vom concentra in aceeasi directie", a spus Ioannidis. "O scadere semnificativa a numarului clientilor care renuntau la serviciile companiei, ca si o crestere substantiala a cererilor de noi linii telefonice arata ca clientii au primit foarte bine aceasta noua abordare comerciala a Romtelecom", a adaugat seful Romtelecom.
La finele primului semestru, Romtelecom avea 12.242 de salariati, cu putin sub nivelul consemnat in decembrie 2006.