GFR, 221 mil. euro pentru preluarea MAV Cargo

Autor: Ioana David 02.08.2007
Grupul privat romanesc Grampet GFR (Grup Feroviar Roman) a depus o oferta de 221 de milioane de euro pentru preluarea transporatorului feroviar national MAV Cargo din Ungaria, situandu-se pe locul al treilea dupa intocmirea unul clasament al ofertelor indicative depuse de cele 12 companii interesate, potrivit cotidianului Nepszabads?g.
Contactat de ZF, Gruia Stoica, unul dintre actionarii GFR, a precizat ca oferta companiei este mult mai mare decat cea prezentata de presa ungara.
"Nu pot face nicio declaratie cu privire la informatiile care au aparut in presa ungara. Oferta noastra insa a fost mai mare de 221 mil. euro", a spus Stoica.
Cealalta companie romaneasca interesata de privatizarea MAV, CFR Marfa se afla pe locul 11, cu o oferta de 183 de milioane de euro.
Valorile celor 12 oferte se plaseaza intre 320 mil. euro si 174 mil. de euro, potrivit cotidianului ungar, care nu dezvaluie sursele.
Autoritatile ungare estimau ca propunerile se vor plasa la 80 de miliarde de forinti (316 milioane de euro), dar firma slovaca Sped Trans Consortium a depus singura oferta apropiata de acest nivel, de 81 de miliarde de forinti (320 de milioane de euro), urmata de compania britanica Ashmore Global, cu 60 miliarde de forinti (237 de milioane de euro), si de Grampet.
Ofertantii mai pot obtine un maxim de 50 de puncte pentru oferta tehnica, dar consortiul slovac va castiga, probabil, licitatia, in conditiile in care pretul este principalul criteriu de departajare.
Autoritatile ungare vor selecta cinci oferte, din totalul de 12, la jumatatea lunii august, iar companiile calificate in a doua etapa vor depune oferte angajante pana la 19 octombrie.
Deutsche Bahn, gigantul german din domeniu, nu se va numara, probabil, printre ofertantii prezenti in etapa urmatoare, intrucat firma germana de stat a depus a zecea oferta, de 185 mil. euro.
Potrivit presei ungare, MAV Cargo este evaluata la circa 300 mil. euro, dar unii analisti sunt de parere ca valoarea este mai mica, intrucat compania nu are locomotive proprii.