Peugeot si-a revenit, dar Honda obtine profit mai mic

Autor: Andrei Cretoiu 26.07.2007
Vanzarile in scadere pe piata japoneza alaturi de apecierea yenului in raport cu dolarul american determina o scadere a profitului companiei nipone, in timp ce in Europa grupul Peugeot-Citroen depaseste estimarile analistilor cu privire la profit.

Al doilea producator de automobile ca marime din Europa, Peugeot Citroen a anuntat cresterea vanzarilor cu 61% in prima jumatatea a anului, cu mult peste prognozele analistilor, scrie Bloomberg.
Venitul net a ajuns la 492 de milioane de euro, echivalentul a 2,15 euro pentru o actiune, in crestere de la 306 mil. euro sau 1,34 euro pentru o actiune anul trecut. Profitul obtinut a fost peste estimarile celor 12 analisti chestionati de Bloomberg ce au estimat venituri de numai 406 mil. euro. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 5,9%, pana la valoarea de 30,8 miliarde de euro.
Compania cu sediul la Paris are in plan cresterea vanzarilor, chiar daca piata din Europa de Vest este in scadere. De cand a fost numit director in luna februarie, Christian Streiff a disponibilizat 4.800 de angajati din Franta si a promis ca va reduce cheltuielile cu 30%. Ace sta a anuntat si lansarea a 41 de noi modele pana in 2010.
Cererea pentru modelele Citroen C4 Picasso si Peugeot 207 introduse la finele anului trecut a ajutat cresterea venitului si a profitului cu 2,7%. In primul semestru, compania a lansat doua noi modele, versiunea coupe-cabriolet a modelului 207 si o versiune mai mica a modelului C4 Picasso.
In primul semestru, cota de piata pentru Europa de Vest a producatorului francez a inregistrat o crestere de 0,2%, ajungand la 14,2%. Vanzarile pe piata europeana au inregistrat o crestere de 0,7%, pentru prima oara in ultimii patru ani, ajungand la un total de 1,2 milioane de unitati. Profitul operational a inregistrat o crestere de 22%, pana la valoarea de 842 mil. euro, au declarat oficialii Peugeot.