12 oferte, dintre care una romaneasca, pentru MAV Cargo din Ungaria

Autor: Roxana Pricop 25.07.2007
Guvernul ungar a primit un total de 12 oferte din partea companiilor si consortiilor de transport in cadrul procesului de privatizare a companiei de transport feroviar marfa MAV Cargo, membra a grupului de transport feroviar MAV detinut de stat.
Printre ofertantii interesati de preluarea operatorului ungar de transport sunt investitorii financiari si strategici din Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Romania si Slovacia, scrie site-ul financiar Portfolio. Compania germana Deutsche Bahn, consortiul austriac Rail Cargo, compania GYSEV din Ungaria si CFR Marfa din Romania sunt doar cateva dintre numele inscrie pe lista de oferte. De remarcat faptul ca atat Deutsche Bahn, cat si CFR Marfa sunt companii detinute in intregime de stat.
CFR Marfa a depus o oferta neangajanta pentru preluarea integrala a companiei MAV Cargo, viitoarea achizitie contribuind la dezvoltarea semnificativa a companiei romanesti si la intarirea pozitiei pe piata interna, potrivit reprezentantilor CFR citati de Mediafax.
"Am depus oferta care are trei componente - financiara, tehnica si sociala. Partea ungara nu a impus bareme foarte stricte, ci un cadru general de derulare a ofertelor. Preluarea companiei ungare ar conduce la dezvoltarea frumoasa a CFR Marfa, la consolidarea relatiilor cu pietele europene si la intarirea pozitiei pe plan intern, urmand sa conduca, de asemenea, la imbunatatirea serviciilor pentru portofoliul nostru de clienti", a declarat directorul general al CFR Marfa, Liviu Bobar.
Reprezentantii companiei CFR Marfa nu au precizat valoarea ofertei financiare si nici elementele sociale si tehnice. Fondurile necesare pentru tranzactie nu vor fi asigurate de la bugetul de stat, ci posibil prin asocierea cu un consortiu bancar sau fonduri de investitii, potrivit declaratiilor facute de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
"Suntem intr-o perioada in care companiile trebuie sa iasa din cadrul national si sa se dezvolte in competitia de pe piata europeana. Consider ca CFR Marfa are capacitatea sa se dezvolte pe plan regional", a declarat Orban.
Potrivit unui regulament aparut in urma bataliei dintre MOL si OMV, nicio companie sub controlul unui stat strain nu poate detine controlul asupra activelor ungare cu rol strategic. Singura modalitate de a depasi prevederile regulamentului este clasificarea companiei MAV Cargo drept activ nestrategic, desi compania-mama este considerata un activ strategic.