Piata jucariilor creste cu 7% anul acesta

Autor: Mirabela Tiron 11.07.2007
Romanii vor cheltui anul acesta pentru a cumpara jucarii cu circa 40% mai mult fata de 2006, lucru care va determina o crestere a pietei la 62 de milioane de euro, potrivit datelor prezentate ieri de reprezentantii companiei Diverta.
"Piata romaneasca de jucarii incepe sa creasca, iar aderarea la UE a favorizat aceasta evolutie. Estimam ca in medie, anul acesta, un copil din Romania va primi jucarii in valoare de 20 de euro, cu circa 40% mai mult fata de 2006", a declarat Ligia Zaharia, directorul de marketing al retelei de jucarii a lantului Diverta.
Potrivit acesteia, romanii cheltuie aproape de trei ori mai putin bani pe jucarii in comparatie cu familiile din Ungaria, Cehia sau Slovenia. In medie, bugetul mediu alocat jucariilor pentru copii de o familie din Romania a fost in 2006 de 15 euro, in conditiile in care media bugetului anual per copil in tari din Europa de Est se situa la 50 de euro inca din 2005.
Cresterea cheltuielilor pentru achizitionarea de jucarii va determina o crestere a pietei de profil cu aproape patru milioane de euro fata de anul trecut.
Institutul de Cercetari al Uniunii Europene - Eurostat - estimeaza ca piata jucariilor din Europa de Est va fi anul acesta de 620 mil. euro, in crestere cu 7% fata de anul precedent. Conform acelorasi masuratori, piata autohtona a jucariilor reprezinta 9% din totalul pietei din Europa de Est, ajungand in 2006 la 52,2 mil. euro.
"Cresterea nivelului de trai si deschiderea tot mai mare a romanilor catre calitate si produse de brand, ne permit sa mizam pe o crestere cu un procent a pietei romanesti de jucarii, astfel incat la finele acestui an Romania sa ajunga la o cota de 10% din totalul pietei europene", a apreciat Zaharia.
Ea a mai spus ca sectorul de jucarii din Romania este reprezentat in proportie de 70-80% de comertul stradal cu jucarii, in cea mai mare parte de provenienta asiatica, restul de 20-30% fiind detinut de mass-market si magazinele specializate.
In reteaua Diverta, vanzarile de jucarii au crescut anul trecut cu 39%, pana la 1,4 mil. euro, iar estimarile pentru acest an indica un salt de 15-20%.