Sony urmareste sa controleze 2% din piata de calculatoare portabile

Autor: Ionut Mustata 27.06.2007
Compania japoneza Sony vizeaza in acest an o cota de 2% din piata de notebook-uri din Romania, estimata sa atinga 200.000 de unitati la sfarsitul acestui an si circa 350.000 de unitati in 2010. "Pentru urmatorii trei ani, rata agregata de crestere a pietei notebook-urilor va fi de 60%, volumul fiind de 300.000 de unitati", a spus Lia Burghelea, business development manager al companiei pentru Europa de Sud-Est. Ea a precizat ca pe termen mediu, Sony Vaio si-a propus in Romania o cota de piata de circa 5%. Pentru perioada imediat urmatoare, Sony intentioneaza sa dezvolte reteaua de distributie si sa asigure asistenta de service la sediul clientilor (door-to-door) pentru marca Vaio. Compania a lansat in Romania trei modele de laptopuri Vaio, cu preturi de la 1.500 de euro la 2.500 de euro, destinate utiliziatorilor cu venituri medii si mari. Not ebook-urile Vaio vor fi disponibile de la inceputul lunii iulie in magazinele Flamingo, Media Galaxy si Sony Center. Potrivit International Data Corp (IDC), anul trecut s-au vandut in Romania circa 140.000 de calculatoare portabile. Liderul pietiei locale de notebook-uri este Fujitsu-Siemens Computers cu o cota de 22,8% din punctul de vedere al numarului de unitati vandute.