Tudor Furir, Pernod Ricard: Vrem sa ajungem sa fim comparati cu Chanel, Nike sau Adidas

Autor: Diana Tudor Stoica 19.06.2007
Tudor Furir, directorul general al importatorului de bauturi alcoolice Pernod Ricard, afirma ca obiectivul companiei va viza incepand cu anul acesta extinderea portofoliului prin lansarea de noi branduri pe segmentul premium si super premium.
"Portofoliul pe care l-am avut pana acum a avut utilitatea lui in formarea consumatorului si in cresterea numarului de consumatori. Focusul nostru va fi de acum inainte pe produsele premium, dar asta nu inseamna ca vom renunta la produsele value for money. Vrem sa ajungem sa fim comparati cu Chanel, Nike sau Adidas", a declarat Tudor Furir.
Producatorul va aduce in aceasta toamna patru branduri de vinuri din portofoliul multinationalei Pernod Ricard (Montana din Noua Zeelanda, Graffigna din Argentina, Campo Viejo din Spania si Jacob's Creek din Australia) in afara de cele doua branduri de sampanie lansate la inceputul acestui an pe piata locala, Mumm si Perrier Jouet.
"In toamna vom lansa de asemenea pe segmentul de superpremium Ballantine's de 17, 21 si respectiv 30 de ani dar si Chivas de 12, 18 si 21 de ani", a declarat Furir.
Potrivit directorului Pernod Ricard, compania va aloca anul acesta peste 50% din bugetul de marketing numai in promovarea brandurilor de whisky Ballantine's si Chivas, adica aproximativ 10% din cifra de afaceri a companiei de circa 10,8 mil. euro in 2006, dublu fata de acum doi ani, cand obtinea doar 5,4 mil. de euro.
Filiala locala a multinationalei franceze detine in prezent in portofoliu 37 de branduri printre care se numara si whisky (Chivas Regal, Ballantine's, Royal Salute sau Quenn Anne), gin (Beefeater si Seagram's), vodca (Wyborowa) si cognac (Martell).
"In august 2006 am integrat portofoliul de produse Allied Domecq in cel detinut de Pernod Ricard la nivel local. Astfel, practic, cifra de afaceri s-a dublat in 2006 fata de 2005, dar e o crestere si prin achizitii si organica. Pentru 2007 asteptam cel putin o crestere in volum de 50% si o crestere in valoare de 20-25%, in principal deoarece preturile vor fi mai mici", a declarat directorul general Pernod Ricard.
Furir a adaugat ca aceasta crestere se va realiza in ciuda faptului ca in primele doua luni ale anului afacerile au fost afectate de tranzitia integrarii in Uniunea Europeana.
"Ianuarie si februarie au fost doua luni slabe in care nu am vandut la potentialul pietei din cauza schimbarii legislatiei cu privire la importurile de bauturi alcoolice, a repozitionarii preturilor, a faptului ca nu am putut sa aducem marfa si ca lumea a fost reticenta sa cumpere asteptand preturile noi. Totul s-a reglat insa incepand cu luna martie", a explicat Furir.
Potrivit reprezentantului Pernod Ricard, categoriile care au inregistrat cresterile cele mai mari incepand cu luna martie au fost cea de whisky standard si de vodca.
"In martie si aprilie, whisky-ul a inregistrat cresteri de aproximtiv 70-80%, fata de anul trecut, iar vodca de aproximativ 85%", a spus Tudor Furir.
In urma cresterilor inregistrate de importatorii locali de bauturi alcoolice in prima parte a anului, piata importurilor ar putea ajunge sa detina anul acesta o cota de piata de 4 sau 4,5% fata de doar 3% anul trecut, potrivit directorului Pernod Ricard.
"Preturile pe HoReCa (n.r. hoteluri, restaurante, catering) nu se vor schimba, de aceea cresterile imediate se vor vedea pe segmentul de retail. Sunt unele branduri care ar putea sa scada, ca whisky value for money care dupa integrare nu s-a mai ieftinit", a explicat el. Potrivit directorului general, piata bauturilor alcoolice de import nu va fi invadata anul acesta de produse value for money prin intermediul magazinelor de retail.
"In prezent nu au suficienta marfa pentru a incepe astfel de importuri. Aceasta va avea loc in maxim cinci ani, in momentul in care lanturile de magazine vor avea platforme logistice si un numar destul de mare de magazine ca sa isi permita inceperea productiei", a adaugat Furir.
Potrivit studiului International Wine and Spirits Report (IWSR), citat de companie, Pernod Ricard detine 20% din piata locala a importurilor de bauturi alcoolice, in valoare de aproximativ 70-80 mil. euro. Principalii competitori ai Pernod Ricard pe plan local sunt companiile Cristalex, Sollers, BDG si Heinrig.

Integrarea alimenteaza conturile importatorilor
Piata bauturilor alcoolice de import este evaluata la aproximativ 70-80 de milioane de euro
Integrarea in UE si eliminarea taxelor vamale, situate intre 35% si 60%, va avea ca rezultat o explozie a afacerilor realizate de importatorii de bauturi alcoolice anul acesta
Principalii jucatori din piata bauturilor de import sunt Heinrig, Cristalex, Sollers, BDG si Pernod Ricard
Cota de piata a importatorilor de bauturi alcoolice va creste anul acesta de la 3% pana la 4 sau 4,5%
Cele mai mari cresteri ale vanzarilor volumice vor fi inregistrate anul acesta la brandurile de whisky. Potrivit estimarilor principalilor producatori, piata de whisky va ajunge anul acesta la 45 milioane de euro.