Farmec Cluj se gandeste la productie de cosmetice in China
Autor:
Adriana Rosoga
19.06.2008
"Dorim sa ne dezvoltam pe pietele din Asia, iar pana la sfarsitul anului vom realiza primele exporturi in China unde in urmatorii ani ne gandim sa investim intr-un centru de productie. Din acest punct de vedere suntem inca in stadiu incipient de negocieri pentru o locatie", a spus Horea Turdean, directorul de marketing si vanzari al companiei clujene.
Tot mai multi producatori romani se intereseaza de conditiile in care pot face productie in China. Printre acestia, Roberto si Cristina Batlan, proprietarii marcii de incaltaminte Musette, au anuntat ca urmaresc sa-si mute o parte din productie in China. In urmatorii trei ani, Farmec va investi peste 10,5 milioane euro in activitati de productie.
Compania clujeana a achizitionat drepturile de utilizare asupra marcilor Gerovital, detinute de Gerovital Cosmetics-Miraj, printr-o tranzactie de 1,2 milioane euro. Scopul tranzactiei a fost rezolvarea litigiilor existente inca din 1992 intre cele doua companii privind folosirea brandului, ambii producatori avand pe piata produse marca Gerovital, dar cu formule (retete) diferite.
Gama Gerovital detine o cota de piata valorica de 11,4% pe segmentul cosmeticelor, situandu-se pe locul patru dupa marcile internationale Nivea Visage, L'Oreal si Garnier, potrivit datelor companiei.
In primele patru luni ale anului, Farmec a avut o cifra de afaceri de sapte mil. euro, in crestere cu 21% fata de perioada similara din 2007.