Fitch: Cota TV pe piata publicitatii va ajunge la 67% pana in 2009

Autor: Mediafax 12.06.2008
Televiziunea continua sa fie mediul care atrage cele mai mari bugete de publicitate in tarile central si est-europene, in Romania, cota sa pe piata de advertising urmand sa ajunga la 67% pana in 2009, potrivit datelor publicate in raportul FitchRatings. Potrivit raportului, publicitatea in Romania a ramas totusi in urma mediei din tarile Europei Centrale si de Est si abia recent a inceput sa inregistreze cresteri semnificative. Fitch mentioneaza ca, in 2006, piata totala de publicitate din Romania se ridica la 414,5 mil. dolari. Televiziunea continua sa fie mediul dominant pe piata de publicitate din cele mai multe tari din Europa Centrala si de Est. Asta dovedeste popularitatea pe care o are televiziunea in randul populatiei, comparativ cu celelalte medii, presa scrisa si radioul. Ace st lucru se datoreaza si costurilor publicitatii TV in regiune, comparativ cu Europa Occidentala. Totusi, Romania reprezinta o oportunitate pentru grupurile media. Raportul face referiri si la audienta canalelor de pe piata romaneasca, cele mai vizionate posturi, in perioada ianuarie-septembrie 2007, fiind Pro TV, urmat de TVR 1.