Jose Medran, P&G: Voi pleda pentru o investitie intr-o fabrica

Autor: Mihaela Popescu 09.06.2008
Procter&Gamble, cel mai mare jucator pe piata locala a produselor cosmetice si a celor nealimentare, a realizat o cifra de afaceri consolidata de aproximativ 250 mil. euro si o rata de profit (net) de 15% pe piata romaneasca, in anul fiscal incheiat la sfarsitul lunii iunie 2007, potrivit lui Jose Medran, directorul general al companiei Procter & Gamble Romania.
Atat in industria bunurilor de larg consum nealimentare, cat si pe piata cosmeticelor, principalul competitor al P&G la nivel local este Unilever, companie care nu si-a facut publice deocamdata rezultatele inregistrate in Romania. La nivelul anului 2006 insa, marja de profit a Unilever era de 6%, in timp ce Henkel avea o marja bruta de circa 20%.
P&G analizeaza in prezent mai multe locatii din Romania, Polonia si Rusia, pentru constructia unei fabrici regionale de produse din categoria beauty care.
"Ca si director general al P&G Romania, eu voi fi ambasadorul Romaniei in cadrul organizatiei noastre, pentru a atrage aceasta investitie importanta pe piata romaneasca. Intr-un final, nivelul costurilor si rata de recuperare a investitiei vor fi indicatorii cu cea mai mare greutate in luarea deciziei de amplasare a fabricii", spune Jose Medran.
P&G detine in prezent o fabrica la Timisoara achizitionata de la stat in 1995, unde se fabrica produse precum Ariel, Tide sau inalbitorul de rufe Ace.
Procter & Gamble activeaza la nivel local cu patru entitati juridice, P&G Marketing Romania, P&G Distribution, Detergenti SA (fabrica din Timisoara) si P&G Materials Management, care au rulat afaceri de 553,2 mil. euro anul trecut, la fel ca in 2006, potrivit datelor financiare comunicate de P&G.