Americanii de la ITG fac la Sighisoara airbaguri pentru Ferrari si Sandero

Autor: Alexandru Anghel 06.06.2008
Producatorul de airbaguri ITG Automotive Safety Ro, fosta ASCI ( Automotive Safety Compoentes International Ro) Sighisoara, a livrat in cursul anului trecut circa 10.000 de saci de airbaguri constructorului italian de automobile sport Ferrari, echipand in acelasi timp si o mare parte din productia modelului Logan, asamblat la Mioveni.
"Airbagurile de la Logan vin de la Sighisoara. Anul trecut am livrat 50.000 de airbaguri, iar in 2008, odata cu marirea productiei, cred ca vor fi 100.000 de unitati. In acelasi timp producem si pentru constructori europeni precum Ferrari, la care am trimis 10.000 de airbaguri anul trecut, BMW, Opel, Fiat sau Seat", a declarat Harald Gitschner, directorul general al ITG Automotive Safety Ro.
Grupul ITG (International Textile Group) a finalizat recent preluarea companiei americane ASCI, care detinea unitatea de productie de saci de airbaguri pentru autoturisme din Sighisoara. ASC I detinea fabrica din Romania de la inceputul anului 2007 cand a preluat doar activitatea de fabricare a sacilor de airbag de la compania Parat Automotive GmbH, care a infiintat filiala locala in 1997.
ITG controleaza la nivel international companii din industria mobilei, moda, siguranta auto si tesaturi, fiind totodata si unul din principalii furnizori europeni de panza pentru airbaguri si pentru producatori precum Autoliv sau Takata Petri.
ITG Automotive Safety Ro estimeaza ca va produce in acest an 7,5 milioane de airbaguri, comparativ cu productia de 5,5 milioane de unitati de anul trecut, in urma extinderii treptate a capacitatilor de productie.
"In spatiul lasat liber de Parat avem acum destul loc sa crestem pana la 7,5 milioane de airbaguri. Studiem si proiectele noi, comenzile de la doi noi clienti", a declarat Gitschner. Investitiile realizate in cursul anului trecut au fost evaluate la 1 milion de euro si au vizat in principal inlocuirea unor utilaje vechi.
Dupa separare, Parat Ro a relocat fabrica printr-o investitie de 2,5 milioane de euro, iar prin cei 120 de angajati a continuat productia de huse pentru automobile decapotabile.
Preluarea fabricii de airbaguri de catre ITG a determinat si modificarea structurii productiei, astfel ca de la jumatatea acestui an compania va inceta sa produca in lohn trecand spre statutul de producator independent.
"Din aceasta cauza si cifrele de plan s-au modificat. Pentru prima jumatate a anului pot sa spun ca am avut afaceri de 5,5 milioane de euro, dar de la inceputul lunii iulie vom face o evaluare diferita, fiind socotita si valoarea materiei prime. De aceea cred ca in 2009 vom avea un buget de 3 ori mai mare", a spus Gitschner.
Investitia ar putea fi insa pusa in pericol de turnoverul mare de personal si de lipsa de forta de munca cu o calificare medie in oras, numarul somerilor fiind foarte mic. Compania are in prezent 850 de angajati, fata de 700 la finalul anului trecut.