Roca ar putea construi o fabrica de obiecte sanitare de lux

Autor: Roxana Petrescu 29.05.2008
Grupul spaniol Roca, cel mai mare producator de obiecte sanitare din lume, si-ar putea extinde capacitatea de productie din Romania pentru a-si indeplini obiectivul de a detine in urmatorii trei ani 25% din segmentul de lux al pietei de profil, in conditiile in care compania este prezenta acum doar pe segmentul mediu.
Spaniolii au cumparat deja un teren de 50.000 de metri patrati in zona Militari din Bucuresti de la grupul austriac Lasselsberger, teren situat langa actuala lor unitate de productie, fostul Cesarom Bucuresti, cumparata tot de la austrieci in 2006 pentru 8 mil. euro.
"In contractul de achizitie al Cesarom am avut o clauza cu cei de la Lasselsberger in care era prevazut faptul ca in cazul in care ei vor dori vanzarea acestui teren, noi vom avea primii drept de cumparare. Nu stim inca daca vom folosi terenul pentru realizarea unei noi fabrici. Este si aceasta o posibilitate, dar avem si optiunea vanzarii acestui teren care este situat intr-o zona a Capitalei care inregistreaza o puternica dezvoltare imobiliara si sa alegem o alta locatie pentru fabrica", a declarat Juan Jorda, directorul general al Roca Obiecte Sanitare.
Potrivit acestuia, costul terenului impreuna cu investitiile facute de Roca de la preluarea Cesarom se ridica la 10 mil. euro, cea mai mare parte a acestei sume fiind alocata achizitiei terenului. Din datele companiei reiese faptul ca de la achizitia Cesarom, unitate care are o capacitate de 500.000 de obiecte anual, investitiile in productie se ridica la 1,5 mil. euro, ceea ce inseamna ca pretul terenului s-ar putea situa la un nivel de peste 8 mil. euro.
Compania este deocamdata prezenta pe piata de profil doar prin brandul Inker, care este destinat segmentului mediu controland aproximativ 27% din piata, dar intentioneaza ca in urmatorii trei ani sa detina o cota de 25% din piata obiectelor sanitare de lux prin intermediul brandului Roca.
"Intr-o prima faza vom importa produsele necesare acoperirii cererii, iar in 3-4 ani cred ca vom avea propria noastra unitate de productie. Intre timp, vom investi in dezvoltarea unei retele de 15-20 de showroom-uri pentru promovarea produselor sub brandul Roca", a mai spus Jorda.
Primul showroom s-a deschis in Bucuresti, urmand ca pana in august compania sa se extinda si in Cluj, Sibiu si Timisoara.
Compania estimeaza pentru anul acesta o crestere a cifrei de afaceri de 20% fata de nivelul de 7 mil. euro din 2007. Potrivit reprezentantilor companiei, piata obiectelor sanitare are o valoare de 40 mil. euro si un ritm de crestere de 6%. Aproximativ 10% din piata este reprezentata de importuri.