Natuzzi si-a diminuat cu 6% castigurile realizate de fabrica Italsofa din Baia Mare, la 14,4 mil. euro

Autor: Ioana David 13.05.2008
Italsofa Romania, unul dintre principalii producatori locali de mobila, a inregistrat anul trecut un profit net de 48 mil. lei (14,4 mil. euro) in scadere cu 5,8% comparativ cu nivelul de 51 mil. lei (14,5 mil. euro) raportat in 2006.

Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a fost de 257 mil. lei (76,9 mil. euro), in usoara scadere comparativ cu 267 mil. lei (75,8 mil. euro) in 2006.
Fabrica Italsofa este detinuta de grupul italian Natuzzi, care incepand cu anul 2002 a derulat investitii de 46 mil. euro pe piata locala in proiectul greenfield de la Baia Mare. Pana la inchiderea editiei, oficialii companiei nu au facut niciun comentariu pe marginea acestor rezultate.
In intervalul 2002-2007, cifra de afaceri a Italsofa a crescut de mai bine de opt ori, iar profitul de peste 20 de ori. Anul trecut, numarul angajatilor Italsofa a crescut cu 100 de persoane, pana la 1.480 de oameni.
Alti mari producatori de mobila au consemnat reduceri drastice de personal in principal din cauza migratiei catre alte state. In aceasta categorie se afla Mobexpert, Silvarom si Alprom. Mobexpert are acum 3.500 de oameni, comparativ cu 4.500 in 2006, in timp ce de la Alprom au parasit compania 400 de oameni, iar Silvarom a ramas fara jumatate din disponibil.
Afacerile Italsofa din Romania ar urma sa atinga 130 mil. euro in 2009, potrivit unor estimari anterioare ale reprezentantilor companiei, in timp ce numarul angajatilor ar urma sa creasca si el cu inca 1.000 de oameni.
Grupul Natuzzi este prezent la nivel mondial prin intermediul a doua branduri, Natuzzi, care se pozitioneaza pe segmentul high-end al pietei, si Italsofa, linie de productie creata in 2001, proiectata pentru segmentul comercial al pietei. Produsele Italsofa sunt realizate in China, Brazilia si Romania.
Fabrica Italsofa de la Baia Mare se intinde pe o suprafata de 60.000 mp si este unul dintre cele mai mari greenfield-uri din industria locala a mobilei. In ultimul anii, companiile de profil s-au ferit sa investeasca pe piata locala, ultimele greenfield-uri fiind in prelucrarea lemnului.
Veniturile din Romania reprezinta aproximativ 15% din totalul activitatii Natuzzi, procent care va creste odata cu marirea capacitatii de productie.
Anul trecut Natuzzi a facut si primul pas sub brand propriu pe segmentul de retail din Romania, printr-un magazin propriu deschis in urma unui contract de reprezentare cu compania Class detinuta de Camelia Sucu.
Vanzarile de mobilier sub brandul propriu Natuzzi in Romania erau estimate in 2007 la peste 1,5 mil. euro (la nivelul preturilor in retail) nivel care se estimeaza ca se va tripla anul acesta, conform ultimelor date disponibile.
Grupul Natuzzi a fost infiintat in 1959 de catre Pasquale Natuzzi, iar in prezent este cea mai mare companie italiana de mobila, cu o cifra de afaceri de 735 mil. euro in 2006, iar pe segmentul tapiseriilor din piele este lider mondial, detinand o cota de piata de 8%.
Natuzzi are aproape 8.000 de angajati si detine sapte facilitati de productie in Italia si cinci in lume.
Magazinele Natuzzi sunt situate in orase precum Atena, Roma, Milano, Londra, Paris, Madrid, Copenhaga, New York, Sidney, Shanghai, Budapesta, Melbourne si Zurich. Galeriile Natuzzi functioneaza in parteneriat cu cele mai importante retele de distributie din: Selfridges (UK), Sears Roebuck (Canada), Bloomingdales (SUA), David Jones (Australia) si Galeriile Lafayette (Franta).