Site-ul OKazii.ro le propune utilizatorilor sa isi deschida propriul magazin online

Autor: Sabin Popescu 09.05.2008
Cateva sute de utilizatori ai site-ului de licitatii online okazii.ro si-au deschis propriile magazine printr-o interfata creata special de Okazii.ro, care spera sa genereze in timp venituri din aceasta noua linie de business.

OKazii.ro, site-ul local de licitatii online administrat de catre firma NetBridge Development, care a lansat de curand conceptul de magazin online propriu fiecarui utilizator, se asteapta la o crestere rapida a numarului de consumatori individuali care isi vor deschide magazine virtuale pe internet.
"Magazinele OKazii.ro au fost lansate oficial pe data de 2 aprilie. Initial preconizam in jur de 200 de magazine in primele 2-3 luni, insa dupa doar doua zile se inscrisesera peste 160 de utilizatori", a declarat pentru ZF Alexandru Andrei, manager de proiect al OKazii.ro.
"Credem ca numarul acestora va creste foarte mult in primele luni, urmand sa se stabilizeze dupa aproximativ jumatate de an", a adaugat Andrei.
Conform oficialilor Netbridge, magazinele OKazii.ro r eprezinta o platforma ce se adreseaza in special vanzatorilor care au o activitate intensa pe site-ul de licitatii, sprijinindu-i in dezvoltarea propriei afaceri pe internet.
Administratorii magazinelor online isi pot introduce pe site si grupa pe categorii toate produsele pe care doresc sa le comercializeze, spre deosebire de deschiderea unui numar de licitatii separate pe portalul OKazii.ro.
"Inainte de a lansa serviciul, am avut o perioada de testare de o luna, in care am primit un feedback pozitiv din partea utilizatorilor si am reusit sa oferim facilitati imbunatatite de personalizare a magazinelor", a precizat Alexandru Andrei.
Consumatorii care isi deschid un astfel de magazin online isi pot promova propriul "brand" pe prima pagina a site-ului magazine.okazii.ro. Oficialul Netbridge a precizat ca OKazii.ro nu percepe momentan nicio taxa pentru acest tip de reclama.
"Detaliile vor fi definitivate in momentul in care utilizatorii se vor familiariza suficient cu noul serviciu si mai ales dupa ce numarul acestora va creste semnificativ", a declarat Andrei.
Magazinele OKazii.ro pun la dispozitia utilizatorilor un set de instrumente de promovare a licitatiilor, precum cross-promotion (afisarea produselor unui utilizator sub forma unui teaser direct pe alte pagini cu propriile licitatii) sau e-mail marketing (posibilitatea vanzatorilor de a tine la curent cumparatorii cu noutati si promotii referitoare la produsele pe care le comercializeaza). Reprezentantii Netbridge au precizat ca este prematur sa ofere detalii referitoare la volumul de trafic generat de magazinele OKazii.ro.
Personalizarea magazinelor online se realizeaza prin intermediul unei interfete web, care permite, de asemenea, gestionarea licitatiilor tuturor produselor, precum si structurarea acestora sub forma unui catalog online.
In ceea ce priveste sistemul de comisionare a licitatiilor de pe site-ul OKazii.ro, introdus in acest an, Alexandru Andrei a precizat ca numarul total de tranzactii pe site si-a pastrat tendinta crescatoare si nu pare sa fie afectat de noile taxe precepute pentru fiecare tranzactie finalizata.
"Ritmul cresterii a fost aproape identic in comparatie cu perioada premergatoare implementarii sistemului", a declarat el, adaugand ca de la inceputul acestui an au fost efectuate aproximativ un milion de tranzactii prin intermediul OKazii.ro.
"Au fost finalizate cu 10-20% mai multe tranzactii de la inceputul anului, ceea ce demonstreaza faptul ca utilizatorii au incredere in sistem si ca au inteles nevoia implementarii acestuia", a adaugat Andrei.
El a mai spus ca datorita faptului ca toti utilizatorii au beneficiat de cinci licitatii gratuite de la implementarea sistemului, veniturile generate au fost nesemnificative.
Site-ul de licitatii percepe comisioane intre 0,3 si 20 de euro in functie de valoarea produsului comercializat (15 euro - peste 5.000 de euro). Pentru orice articol din categoriile auto/moto, imobiliare si afaceri/servicii se percepe o taxa fixa de 1 euro, indiferent de valoarea ofertei castigatoare.