Consumul de caramizi, crestere de 20% la trei luni

Autor: Catalin Lupoaie 07.05.2008
Piata de caramizi a crescut in primele trei luni cu circa 20% fata de aceeasi perioada a anului precedent, datorita investitiilor de pe piata imobiliara de la sfarsitul lunii februarie si din luna martie, potrivit jucatorilor de pe piata.
Consumul de caramizi a inregistrat anul trecut o crestere de 30%, dublu fata de previziunile initiale, pana la circa 200 de milioane de euro, datorita majorarii investitiilor din sectorul rezidential.
Cele mai cautate produse de zidarie au fost blocurile ceramice, care sunt caramizi de dimensiuni mai mari comparativ cu formatele clasice si dispun de un grad de izolare termica si fonica mai ridicat. Pentru anul acesta se estimeaza un ritm de crestere de circa 15%, pana la 240-250 de milioane de euro, un avans mai puternic fiind mai greu de inregistrat din cauza limitarilor de productie, conform estimarilor principalilor jucatori din acest sector.
In aceste conditii, Wienerberger Sisteme de Caramizi, subsidiara locala a celui mai mare producator de caramizi la nivel mondial, ar putea inregistra o crestere de doua cifre in primele trei luni.
De altfel, in raportul trimestrial al companiei piata romaneasca este prezentata drept unul dintre factorii de crestere cu circa 13% a cifrei de afaceri la nivel de grup pana la 574 milioane euro. Profitul inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) a avansat in primele trei luni cu 10%, la 92,3 milioane de euro.
Wienerberger Sisteme de Caramizi a realizat anul trecut o cifra de afaceri de circa 61 de milioane de euro, in crestere cu circa 27% fata de 2006, respectiv 2% din veniturile la nivel de grup, potrivit raportului anual al austriecilor.
Wienerberger a intrat pe piata din Romania in anul 1998 si are trei fabrici de caramizi, la Gura Ocnitei, langa Targoviste, la Sibiu si in localitatea Tritenii de Jos, judetul Cluj.
Austriecii de la Wienerberger iau in considerare in urmatorii ani constructia de noi fabrici pe piata romaneasca, avand in vedere ca fabricile actuale sunt depasite de consumul ridicat sau o achizitie a unui jucator local.
Grupul a investit 123 mil. euro in decursul primelor trei luni din 2008 si a directionat o mare parte din aceste fonduri pentru constructia unei noi fabrici si pentru extinderea capacitatii existente si in regiunea de centru-est a Europei, in special in Polonia, Romania, Rusia si Serbia.