Dupa Land Rover si Jaguar, Ford ar putea vinde si Volvo

Autor: Anca Dumitrescu - Mediafax 24.04.2008
Ford analizeaza posibilitatea de a vinde divizia suedeza de automobile Volvo si ar putea reduce in continuare numarul de locuri de munca in cadrul programului amplu de restructurare, au declarat surse apropiate directorului general al grupului, Alan Mulally, citate de The Wall Street Journal (WSJ).
Grupul american a preluat Volvo in 1998, pentru 6,45 miliarde de dolari, iar reprezentantii Ford au negat in mai multe randuri ca ar dori sa vanda compania suedeza.
In plus, grupul ar putea renunta si la brandul Mercury, care se confrunta cu dificultati financiare, potrivit WSJ.
Constructorul de automobile a vandut deja marca Aston Martin, in martie 2007, si apoi brandurile Jaguar si Land Rover, in martie 2008.
In cazul in care ar vinde Volvo si Mercury, grupul ar pastra numai doua marci, Ford si Lincoln, precum si o participatie la Mazda Motor.
In schimb, General Motors detine opt branduri, iar Chrysler trei. Ford a derulat un program de reducere a numarului de locuri de munca pe baza de voluntariat, in care s-au inscris insa numai 4.000 de angajati, jumatate din numarul avut in vedere. Grupul ar putea propune angajatilor un nou program de acest tip si ulterior sa recurga la concedieri, au precizat sursele.
Incepand din 2006, Ford a desfiintat 40.000 de posturi.
"Avem multe mecanisme la care putem recurge pentru a reduce costurile", a declarat Mulally, refuzand sa comenteze in privinta vanzarii Volvo.
In privinta brandului Mercury, Mulally a declarat in repetate randuri ca Ford doreste sa il pastreze.
Ford urmeaza sa prezinte azi rezultatele financiare aferente primului trimestru, care vor oferi noi indicii privind capacitatea lui Mulally de a-si respecta angajamentul de a rentabiliza pana in 2009, obiectiv care anul trecut parea improbabil.
Grupul american a intrat, in martie, in proprietatea Automobile Craiova, cu un pachet de 72,4% din actiuni, dupa semnarea documentelor oficiale.