Baneasa Shopping City estimeaza vanzari anuale de 250 de milioane de euro

Autori: Cristina Stoian , Cristi Moga 18.04.2008
Reprezentantii Baneasa Developments, compania care a realizat Baneasa Shopping City, estimeaza un numar de cel putin 20.000 de vizitatori in ziua deschiderii, iar pentru prima saptamana este asteptat ca peste 150.000 de oameni sa intre in primul mall din

"Din calculele pe care le-am facut noi, vanzarile anuale se vor ridica la circa 250 de milioane de euro, iar numarul de vizitatori va fi de circa opt milioane de oameni pe an", spune Ergen.
Pentru spatiile din cadrul Baneasa Shopping City dezvoltatorii percep atat o chirie lunara, cat si procent din vanzari, estimarile initiale aratand ca vizitatorii mallului vor cheltui in medie circa 30 de euro fiecare la o vizita.
Michael Lloyd, managing partner al intregului proiect Baneasa spune ca a avut in vara anului trecut o oferta pentru preluarea mallului din cadrul dezvoltarii.
"Am primit anul trecut o oferta de la unii dintre cei mai mari proprietari de centre comerciale din Europa, care nu sunt prezenti in Romania in momentul de fata", a declarat Lloyd.
Criza mondiala a creditelor ipotecare a temperat elanul investitorilor care au devenit intre timp mult mai precauti la achizitii. "Sunt multi bani care trebuiesc cheltuiti, iar investitorii se vor intoarce in piata. Baneasa Shopping City, prin pozitionare (pe drumul dintre aeroportul Otopeni si centrul Bucurestiului - n.r.), reprezinta prima impresie lasata multor straini care vin in Romania pentru prima data", spune Lloyd.
Prima etapa din Baneasa Shopping City a fost inaugurata astazi, adica 75% dintre magazine, reprezentand o suprafata de 42.000 de metri patrati.
"Din cauza problemelor de pe piata constructiilor, o serie de magazine nu vor putea fi deschise maine (n.r. - astazi), desi spatiile sunt inchiriate complet de sase luni. Toate magazinele vor fi deschise in decurs de o saptamana", a spus Ergen.
In vara avestui an vor incepe lucrarile de constructie la cea de-a doua etapa a proiectului, care va avea o suprafata inchiriabila de 30.000 de metri patrati si va cuprinde in special zona de entertainment.
Investitia in prima faza a proiectului s-a ridicat la 150 de milioane de euro, pentru cea de-a doua etapa fiind alocate fonduri suplimentare de 50 mil. euro.
Cele mai mari magazine din Baneasa Shopping City sunt cele deschise sub branduri de imbracaminte si incaltaminte. Compania Peek&Cloppenburg a inchiriat cel mai mare spatiu, de aproximativ 4.200 metri patrati, distribuit pe doua niveluri, unde va expune peste 200 de branduri, cele mai cunoscute fiind Armani Cellezioni, Hugo Boss, Max Mara, Adidas, Esprit sau Diesel. Al doilea magazin ca suprafata este Zara, de asemenea dispus pe doua niveluri. Acesta se intinde pe o suprafata de 1.500 de metri patrati.
Retailerul de incaltaminte Humanic si reteaua de imbracaminte Koton se intind fiecare pe o suprafata de 700 de metri patrati. Locul cinci in topul celor mai mari magazine il ocupa brandul de imbracaminte Oviese al companiei Azadea Grup.
Din totalul de 220 de magazine, restaurante, servicii si centre de distractie, segmentul de moda, care cuprinde imbracamintea, incaltamintea si accesoriile este reprezentat de 130 de magazine, la care se adauga alte 30 de magazine de bijuterii, cosmetice si decoratiuni interioare. Zona de restaurante este compusa din 25 de unitati, dintre care opt sunt la prima deschidere in Romania.
Constructorul mallului a fost firma franceza Bouygues, care vizeaza pentru acest an afaceri de 65 mil. euro.
Din cadrul zonei comerciale Baneasa mai fac parte si un hipermarket Carrefour, doua magazine de mobilier - o unitate Ikea si un Mobexpert, precum si un magazin Bricostore, acesta fiind cel mai mare parc de retail din Romania.
Reprezentantii companiei estimeaza ca in momentul finalizarii vor lucra 25.000 de oameni in cadrul proiectului Baneasa, in timp ce 20.000 de persoane vor sta in cele 4.500 de locuinte dezvoltate in zona rezidentiala.
Pe de alta parte, veniturile pe care le va aduce la bugetul local vor depasi un miliard de euro in urmatorii zece ani, potrivit reprezentantilor Baneasa.