In cel mai mare mall, Baneasa Shopping City, vor fi peste 45 de branduri internationale noi pe piata

Autor: Cristina Stoian 17.04.2008
Baneasa Shopping City, primul mall din nordul Capitalei, se va deschide maine si gazduieste peste 220 de magazine, restaurante si spatii de distractie, fiind si o locatie prin care peste 45 de marci internationale isi fac intrarea pe piata.

Mallul va avea o suprafata inchiriabila de 85.000 de metri patrati (dublu fata de Plaza Romania sau Bucuresti Mall), investitia in acest proiect fiind de circa 150 mil. euro.
Cele mai multe marci nou intrate, in numar de peste 27, sunt prezente in sectorul de imbracaminte, incaltaminte si accesorii si sunt urmate de restaurante, acestea din urma ajungand la un numar de sapte unitati, si de bijuterii, unde se deschid trei magazine noi.
Majoritatea magazinelor vor fi deschise in sistem de franciza, printre acestea numarandu-se brandul de imbracaminte pentru femei IKKS, adus de Azteca CLC Group sau cel de imbracaminte pentru barbati Cacharel, adus de retailerul M&M Retail. La acestea se adauga cele doua restaurante de tip fast-food Burger King, deschis la nivel local prin intermediul companiei Atlantic Restaurant System, detinuta de Eli Davidai (unul din fostii proprietari ai afacerii Pepsi in Romania) si M. Nas ta si NordSee, deschis de compania Darcom Sea Food, care a cumparat franciza.
Tot pentru prima data in Romania se deschide si magazinul de cosmetice Douglas, care se va alatura jucatorilor consacrati de pe piata - Sephora, Sabon, The Body Shop si Beautik.
In ceea ce priveste segmentul de bijuterii, acesta va fi puternic reprezentat de branduri ca Cellini, Swarovski, Micri Gold, Adorri, Kultho, Carlo Montini, Folli Follie, dar si de branduri care vin pentru prima data pe piata locala, cum ar fi So Chic, Zen si Goldas.
Retailul de imbracaminte si incaltaminte va fi reprezentat de aproximativ 170 de magazine, majoritatea insemnand branduri consacrate pe piata din Romania. 10 dintre acestea sunt ale companiilor autohtone, restul de 95% fiind reprezentat de gigantii internationali precum Inditex, Solmar sau Peek & Cloppenburg.
Pe partea de lenjerie intima apar alte trei branduri, pe langa marcile cunoscute ca Triumph, ID Sarrieri si Etam. Acestea sunt La Senza, Palmeros si Oysho.
Baneasa Shopping City, deschis in urma unei investitii de circa 150 de milioane de euro si unul dintre proiectele dezvoltate de compania Baneasa Developments, controlata de omul de afaceri Puiu Popoviciu, este al cincilea mall deschis in Capitala dupa cele doua malluri ale dezvoltatorului Anchor Grup, Bucuresti Mall si Plaza Romania, dupa City Mall si dupa Unirea Shopping Center, controlat de familia Adamescu. Baneasa Shopping City face parte din zona de retail a proiectului Baneasa, care mai cuprinde si unitati ale retailerilor de mobilier Ikea si Mobexpert, un hipermarket Carrefour si un magazin de bircolaj al retailerului Bricostore.
Intregul proiect Baneasa este desfasurat pe un teren de 221 de hectare si implica o investitie de aproximativ 1,8 miliarde de euro. Pe langa zona comerciala, proiectul va fi format si din circa 5.000 de locuinte si un parc de birouri cu o suprafata de 160.000 de metri patrati.
In prezent, cea mai mare investitie intr-un mall din Romania, de 140 mil. euro, a fost realizata de deschiderea centrului comercial Polus Center din Cluj-Napoca. Pentru acest mall care a fost inaugurat in 2007, austriecii de la Immoeast au platit 210 mil. euro.
Proiectul celor de la Baneasa ar putea fi depasit in urmatorii ani, atat ca investitie, cat si ca dimensiune, de planurile irlandezilor de la Caelum Development, care au anuntat deschiderea unui centru comercial in estul Bucurestiului in urma unei investitii de 500 de milioane de euro, care va avea o suprafata inchiriabila de 110.000 de metri patrati.

Cele mai extinse branduri

McDonald's
Restaurantul din Baneasa Shopping Citty este a 25 - a unitate deschisa in Bucuresti si a 55 - a in intreaga tara.

KFC
Kentucky Fried Chicken deschide in Baneasa cel de-al 26 - lea restaurant de tip fast-food din Romania.

Pizza Hut
Din 18 aprilie se va deschide al cincilea restaurant Pizza Hut din Bucuresti si al 13-lea din Romania.

Pentru prima data in Romania

Burger King
Primul restaurant de tip fast-food va fi deschis in urma unei investitii de doua milioane de euro.
Atlantic Restaurant System, detinuta de Eli Davidai
si M. Nasta, este compania care a adus franciza
Burger King in Romania.

NordSee
Restaurantul de tip fast-food se axeaza pe specialitati din peste si fructe de mare.
Franciza a fost adusa in Romania de compania Darcom Sea Food.

Branduri romanesti
La Zamfir
Buongiorno



Cei mai importanti retaileri - incaltaminte si imbracaminte

Peek&Cloppenburg:
In Baneasa Shopping City va fi prezent cu peste 200 de branduri internationale, printre care Armani Collezioni, Hugo Boss, Polo Ralph Lauren, Max Mara, Armani Jeans, Calvin Klein Jeans, Diesel sau DKNY JEANS.
Suprafata magazinelor este de aproximativ 4.000 de metri patrati, acestea fiind distribuite pe doua niveluri.

Solmar:
In cadrul mallului din Baneasa vor fi 11 magazine controlate de Solmar, un distribuitor multibrand.
Cele mai importante branduri sunt Promod, Castro, Jennyfer sau Parfois, dar si MaxMara Weekend, Marina Rinaldi si Max&Co, pentru care au fost semnate de curand parteneriate.

Inditex:
Detine sapte magazine in Baneasa Shopping City, cel mai important fiind Zara
Brandurile Bershka si Stradivarius patrund pentru prima data in Capitala, dupa ce primele magazine au fost deschise in Cluj.

Azadea Grup:
Cele sapte branduri aduse in mallul din Baneasa acopera atat segmentul de imbracaminte, cat si pe cel al accesoriilor, al incaltamintei si al designului optic
Pe imbracaminte, Azadea Grup este reprezentata de brandurile Piazza Italia si Oviesse.

Branduri romanesti
Tina R
Alb si Negru
Guara
Cavaliere
Bigotti
Musette
Ma Dame
Irina Schrotter
LTU
Braiconf


Pentru prima data in Romania
Cele mai multe branduri intrate se adreseaza in special publicului feminin, printre brandurile aparute numarandu-se IKKS, Elle, Marina Rinaldi, Pinko, M.Missoni sau Manoush
Cacharel a deschis primul magazin cu imbracaminte pentru barbati prin intermediul companiei M&M Retail, care a adus franciza in Romania.
In Baneasa Shopping City au patruns pentru prima data in Romania branduri de imbracaminte pentru femei si barbati, printre acestea fiind Park Bravo, Piazza Italia, Max Mara Week-end, Gaudi, Next sau Massimo Dutti
Brandurile de accesorii care nu cunosc deja Romania au o prezenta slaba in cel mai mare mall la nivel local. Doar Max&Co si Karen Millen au deschis magazine cu genti si accesorii aici.