Cadbury a adus un sef nou la Kandia Excelent
Autor:
Ioana David
10.04.2008
"Compania se afla in acest moment pe o traiectorie bine definita si cu un set de obiective clar stabilite, astfel incat consider misiunea mea in Kandia Excelent incheiata", a spus Sorin Alexandrescu, care a supervizat procesul de integrare a operatiunilor Kandia Excelent cu cele ale Cadbury. Potrivit datelor furnizate de companie, procesul de integrare este in curs de desfasurare si se deruleaza conform obiectivelor.
Alexandrescu a precizat ca nu are nimic stabilit pentru urmatoarea perioada, avand in acest moment mai multe oferte. El doreste sa lucreze in continuare cu firme de private equity pentru a pregati companiile pentru exit.
Jose Bonito, succesorul lui Alexandrescu, ocupa in prezent pozitia de country director pentru Europa Centrala cu sediul in Budapesta a Cadbury, detinand de asemenea pozitii de conducere in vanzari, finante si logistica in mai multe state precum Portugalia, Spania si Ungaria in care Cadbury are activitati.
Sorin Alexandrescu a fost numit director general al Kandia Excelent in anul 2000, rastimp in care compania a devenit al doilea producator de dulciuri din Romania, avand in portofoliu marci precum Rom, Kandia, Magura, Laura, Silvana si Sugus. Sub mandatul lui Alexandrescu in anul 2003 Excelent a cumparat producatorul Kandia din Timisoara, pentru ca un an mai tarziu sa se finalizeze fuziunea celor doua companii. O alta achizitie, finalizata anul trecut, respectiv cea pentru preluarea de active, reprezentate de linii de productie si marcile zaharoase Sugus si Silvana, a dus Kandia-Excelent pe locul al doilea pe segmentul bomboanelor (excluzand pralinele). Compania a devansat astfel companiile Perfetti Van Melle (Mentos, Alpenliebe, Fruittella, Golia) si Ferrero (Tic Tac) si ajungand foarte aproape de cota de piata a lui Wrigley.
Lansarea pe piata ciocolatei a unei noi marci, Kandia, la finele lui 2003, a fost strategia producatorului de a se plia tendintelor pietei care incepuse sa creasca cel mai mult pe segmentul premium.
Anul trecut, Kandia-Excelent a raportat o scadere a cifrei de afaceri cu 7% fata de 2006, aceasta ajungand la valoarea de 114,47 mil. lei (34,3 mil. euro).