Nivea aduce Beiersdorf un castig de 5 mil. euro
Autor:
Cristina Stoian
31.03.2008
Rezultatele financiare plaseaza Romania in fata altor tari din Europa, cum ar fi Ungaria, care a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 35 mil. euro si un profit de 3 mil. euro, Cehia, care a obtinut venituri de 40 mil. euro si un profit de 3 mil. euro, sau Croatia, cu o cifra de afaceri de 38 mil. euro si un profit de 4 mil. euro.
In ceea ce priveste estimarile pentru 2008, compania a anuntat anterior ca va mentine un ritm de crestere de aproximativ 20%, situatie care ar duce afacerile grupului la 43 mil. eur o si un profit de aproximativ 6 mil. euro.
Brandul care contribuie cel mai mult la businessul companiei ramane in continuare Nivea, care reprezinta 90% din vanzarile Beiersdorf, printre celelalte marci din portofoliul numarandu-se Labello, 8X4, Juvena, Eucerin, Atrix sau Florena. Ponderea cea mai mare din vanzari o au deodorantele, unde cota de piata se ridica la 14,2%, cremele de fata si cremele de ingrijire a corpului. Mai mult de atat, anul trecut compania si-a dublat vanzarile in categoria produselor de ingrijire a corpului datorita laptelui de corp cu efect bronzant.
Conform datelor Beiersdorf care citeaza firma de cercetare a pietei Nielsen, compania detine o cota de piata de 14,6% din piata de cosmetice, fara a fi luate in calcul segmente ca machiajul, vopseaua de par si parfumurile, dar si fara a fi incluse vanzarile directe, activitate desfasurata de companii precum Avon, Oriflame, Amway sau Forever Living Products.
La nivel international, compania germana a raportat o cifra de afaceri de 5,5 miliarde de euro si un profit de 486 de milioane, in crestere fata de 2006 cu aproape 26%.
Pe piata din Romania, estimata pentru anul acesta la aproximativ 800 mil. euro, Beiersdorf are concurenti puternici, cum ar fi Procter & Gamble, L'Oreal sau Colgate Palmolive.