Henkel construieste a treia fabrica de adezivi
Ziarul Financiar
27.03.2008
Anul acesta vom continua investitiile in noi capacitati de productie si vom largi portofoliul de produse. In prezent, cautam teren pentru o investitie similara cu cea pe care am derulat-o anul trecut la Campia Turzii", a declarat Andrei Dumitrescu (foto), director de marketing si vanzari al Diviziei de Adezivi al Henkel Romania. Pana in prezent Henkel a investit 30 de milioane de euro in dezvoltarea diviziei de adezivi din Romania. In prezent compania are la nivel local 600 de angajati, dintre care 220 de persoane lucreaza in fabricile din Pantelimon si din Campia Turzii.
Productia locala a avut o pondere de 90% anul trecut din volumul total al vanzarilor, restul provenind din importuri de la fabricile grupului. In perioada urmatoare importurile vor scadea ca urmare a investitiilor in extinderea capacitatilor de productie", a mai precizat Dumitrescu.
Henkel Romania, care grupeaza toate operatiunile Henkel de pe piata locala, mizeaza in acest an pe o crestere de doua cifre a afacerilor, fata de valoarea de 472 de milioane de lei (141 de milioane euro) din 2007, cand avansul a fost de 36%, a declarat directorul financiar al companiei, Nicolae Olteanu. Rezultatele Henkel au fost influentate anul trecut de cresterea semnificativa a capacitatii de productie.
Activitatea Henkel Romania este impartita in trei divizii, respectiv adezivi-tehnologii, detergenti si produse pentru curatat, precum si produse cosmetice. Vanzarile ultimelor doua sunt asigurate prin importuri. La nivel local, cei mai importanti competitori ai Henkel pe divizia de adezivi sunt companii ca Baumit, AdePlast sau Baumix, iar pe diviziile de cosmetice si produse pentru curatat sunt companiile Procter & Gamble, Unilever sau Colgate-Palmolive.