RTC a vandut integral Best Distribution catre CD Media
Autor:
Ionut Mustata
21.03.2008
Compania elena CD Media, cu activitati in Grecia si Cipru, este prezenta pe piata locala din luna noiembrie a anului trecut, cand a finalizat preluarea unui pachet de 40% din capitalul Best Distribution pentru care a platit 3 milioane de euro. Astfel, suma totala platita de greci pentru Best Distribution s-ar putea ridica la aproximativ 7,5 milioane de euro. Oficialii RTC au refuzat sa ofere detalii cu privire la valoarea exacta a tranzactiei.
"Vindem o companie ajunsa la maturitate catre unul dintre liderii pietei est-europene. Dup a 15 ani de experienta pe piata europeana, CD Media detine know-how-ul necesar pentru a continua cu succes ceea ce am construit noi", a declarat Octavian Radu, presedintele grupulului RTC.
Potrivit termenilor contractului, CD Media putea opta pentru preluarea integrala a Best Distribution pana la finele lunii mai 2008, in functie de rezultatele acesteia.
"In ultimele luni am lucrat foarte aproape de echipa Best Distribution pentru a intelege exact piata in care activeaza si potentialul de dezvoltare. Suntem pregatiti sa preluam in intregime compania, asadar ne-am exercitat acest drept contractual mai devreme", a declarat Spiros Jamas, presedintele CD Media, companie care a realizat anul trecut vanzari de circa 20 de milioane de euro. Spiros a precizat ca CD Media va pastra portofoliul existent al Best Distribution, la care vor fi adaugate produse noi, precum si actuala echipa de conducere a companiei romanesti.
Best Distribution a realizat anul trecut afaceri de 4 milioane de euro si vizeaza cresterea rulajului cu 25-30% fata de 2007.
Potrivit oficialilor companiei, ultimul trimestru al anului trecut a adus 40% din cifra totala de afaceri din 2007, in timp ce vanzarile din luna decembrie au reprezentat aproximativ 12% din rulajul total pe anul trecut.
Compania detine o cota de 60-65% din piata locala de jocuri video, estimata pentru acest an la aproximativ 13,5 milioane de euro, in crestere cu 50% fata de anul trecut, cand romanii au cumparat jocuri si console pentru jocuri de circa 9 milioane de euro. "Fata de 2006, cererea pentru jocurile video pentru PC-uri a scazut anul trecut in favoarea consolelor. Scaderea nu a fost spectaculoasa, in 2006 vorbeam de 85% volum, reprezentand 75% din totalul vanzarilor, iar in anul 2007 jocurile pentru PC au ajuns la 75% ca volum al vanzarilor, cu 60% pondere valorica", a declarat Andreea Allardin, manager general al Best Distribution.
Ea a precizat ca, per ansamblu, piata este caracterizata de un interes tot mai mare al gamerilor pentru console, in concordanta cu tendintele de la nivel global.