Distribuitorul Astral Impex a avut vanzari de 160 mil. euro

Autor: Mihaela Popescu 14.03.2008
Compania Astral Impex, unul dintre cei mai mari distribuitori de bunuri de larg consum de pe piata, partener al producatorilor Philip Morris, Kraft Foods sau Wrigley, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 168 mil. euro (560,4 mil. lei), in crestere cu 28,5% fata de 2006.
In acelasi timp, profitul companiei a ajuns la un milion de euro, fata de valoarea de 0,8 mil. euro inregistrata in anul anterior.
Distribuitorul Astral Impex, cu sediul central la Arad, este detinut de fratii Ioan si Floare Cuc, cei care au adus pe piata locala lantul de supermarketuri SPAR prin contract de licenta.
"Cifra de afaceri a continuat trendul pozitiv al ultimilor ani, iar vanzarile din 2007 chiar ne-au depasit asteptarile datorita unei cresteri peste ritmul previzionat de 10%", a declarat Dana Blaga, directorul economic al Astral Impex.
Compania mizeaza pe trei categorii principale de produse, tigari, dulciuri si marcile proprii din sectorul alimentar, avand in total peste 100 de furnizori.
Blaga a precizat ca strategia de dezvoltare a afacerii prevede cresterea pe verticala in interiorul zonelor de distributie deja acoperite, extinderea acoperirii in zone precum Bucuresti, Brasov sau Bacau, si o prezenta mai puternica in sectorul de retail modern.
"Vizam cresterea pe verticala in interiorul zonelor de distributie deja acoperite (aproximativ 7.500 de clienti), prin cresterea randamentului odata cu dezvoltarea de alte parteneriate in special in sectorul de food (produse alimentare - n. red.)", a afirmat directorul Astral Impex.
Pe partea de logistica, distribuitorul roman si-a planificat o investitie de un milion de euro in deschiderea unui depozit nou aflat in proprietatea companiei, in orasul Resita.
"Tot la nivel de strategie de firma putem vorbi de reducerea costurilor pe fondul unor estimari ingrijoratoare generate de piata de transport si transportatori din tara, costul de transport avand impactul semnificativ in balanta economica a societatii", a adaugat Dana Blaga. Printre masurile luate de Astral Impex pentru reducerea costurilor se numara innoirea parcului auto.
Piata bunurilor de larg consum a crescut anul trecut cu aproape 20%, in valoare, fata de 2006, potrivit unui studiu MEMRB Retail Services. Cele mai mari companii care furnizeaza servicii de distributie si logistica pentru producatorii din piata de profil sunt Interbrands Marketing & Distribution, Top Brands Distribution, Astral Impex si Aquila Group.